Overslaan en naar de inhoud gaan

Elf gouden en negentien zilveren SpinAwards uitgereikt

Gisteren werden voor de veertiende keer de SpinAwards uitgereikt, de vakprijzen voor digitale communicatie. Bureau van het jaar 2012 werd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vliegmaatschappij won 1 gouden en 2 zilveren SpinAwards. Maar ook Lemz viel een aantal malen in de prijzen, net als Red Urban en Boondoggle.

related partner content for mobile comes here

Stephan Fellinger, bestuursvoorzitter en mede-oprichter van de Stichting SpinAwards: ‘In een tijd die steeds digitaler lijkt te worden, is het goed om te zien dat ‘de creatieven’ meer dan ooit het onderscheid maken. En alle winnaars van dit jaar laten zien dat digitale communicatie juist om mensen draait. We gaan in mijn ogen naar een tijdperk waarin de mens weer ouderwets centraal staat!’

Hieronder een overzicht van alle prijswinnaars:

Online campagne:
Goud: (Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam/KLM)
Zilver: Eddy`s Twitflicks (OneBigAgency/Eddy Terstall),
Vind ik leuk (Red Urban & FHV BBDO/Hi (KPN))

Beste media-inzet:
Goud: (DDB Brussels/D'Ieteren NV)
Zilver: Doorgeefdag (Buutvrij for life/Buutvrij for life),
Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers (media) (Lemz/Consument en Veiligheid)

Game:
Goud: Volkswagen "Be Part of the Golf Story" (DDB Brussels/D'Ieteren NV)
Zilver: Russian Roulette (Red Urban/Duyvis (PepsiCo))

Design:
Goud: (Tribal DDB Amsterdam/Philips)
Zilver: Fanwagen (ACHTUNG!/Volkswagen),
Nalden iPad app (Momkai/Nalden)

Beste website:
Geen goud, hier, alleen zilver:
medi-plaza.nl (Boondoggle Amsterdam/Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS)),
Cordeals (Boondoggle Amsterdam/Cordaid Microkrediet), en
Microsoft, de telefoon van Britt (Kumpany/Microsoft)

Beste content:
Goud: Obsessed with sound (Tribal DDB Amsterdam/Philips)
Zilver: Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers (content) (Lemz/Consument en Veiligheid), en
KLM Live Reply (cat: content) (LEMZ/KLM Royal Dutch Airlines)

Crossmedia:
Geen goud hier, alleen zilver:
Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers (Lemz/Consument en Veiligheid),
In Therapie (NCRV-i/NCRV)

Innovatie:
Goud: (Code d'Azur/Uitgeverij Podium),
Zilver: Anubis Reality Cards (Beyond Reality BV/Douwe Egberts (Sara Lee), SuperUnie en Studio100),
iPawn: a new way of playing games together. (FONK/Koninklijke Jumbo)

Social media:
Geen goud hier, alleen zilver:
Doorgeefdag (Buutvrij for life/Buutvrij for life),
KLM Live Reply (cat: social media) (LEMZ/KLM Royal Dutch Airlines)

Mobiel:
Goud: iPawn: . (FONK/Koninklijke Jumbo)
Zilver: Avoid the Shopping Crowds (THEY/THEY), en
Vodafone - The Voice of Holland Thuiscoach (OMD Nederland/Talpa Media/RTL Nederland/IceMobile/Vodafone)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in