Overslaan en naar de inhoud gaan

Wereldwijd interesse in internet-tv

In het onderzoek “How We Watch” onderzoekt Nielsen de wensen en interesses van online consumenten wat betreft televisie en internet.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het onderzoek onderzoekt Nielsen de wensen en interesses van online consumenten wat betreft televisie en internet. Een van de vragen: denk je erover na om het komend jaar een televisie met internetverbinding aan te schaffen?

related partner content for mobile comes here

De interesse zie je terug in alle regio’s, maar vooral in Zuid-Amerika: daar ligt de index op 136. 36 procent van de online consumenten aldaar is dus geïnteresseerd in het aanschaffen van een internet-tv.

In de MEAP-landen (Midden-Oosten, Afrika en Pakistan) ligt het percentage op 32 procent (index 132). Consumenten uit Azie en de Pacific scoren een index van 100, dat gelijk ligt aan het wereldwijde gemiddelde. Noord-Amerikanen en Europeanen scoren lager, respectievelijk met een index van 95 en 86.

Landen in Europa met de hoogste index zijn Rusland en Portugal, ze eindigen samen met Brazilië op de 13e plek. De Verenigde Staten scoren een index van 100, wat ze doet eindigen op de 19e plek, samen met Israel, Roemenië en Zuid-Afrika.

De MEAP-landen en Zuid-Amerika voeren ook de lijsten aan als het gaat om interesse in 3D-TV. MEAP-landen scoren een index van 200, wat betekent dat online consumenten uit die landen tweemaal zoveel interesse hebben als gemiddeld.

Noord-Amerika en Europa scoren onder gemiddeld met een index van 75: ze hebebn 25 procent minder dan gemiddeld interesse.

Nielsen ondervroeg voor dit onderzoek in maart 27,665 online consumenten wereldwijd, in de leeftijd 15 jaar en ouder.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in