Wat heb je voor mij gedaan de laatste tijd...
Van het toevoegen van waarde aan klanten tot de toegevoegde waarde van klanten. Als sociale media het makkelijker maakt om direct te communiceren met consumenten en klanten stijgen de verwachtingen. Wij geloven niet langer in ouderwetse advertenties en dus verhoogt de druk op marketeers om creatief te denken. We willen dat de marketing ons emotioneel raken en ons iets extra geeft. Wij willen dat bedrijven om ons geven, ons raken en onze behoeften kennen voordat we ze zelf ontdekken.
Als irrationele wezens (Kahneman) volgen we onze emoties veel meer dan we denken. Daarom, om ons geïnteresseerd te houden, moeten merken een emotionele band smeden, een gevoel van verbondenheid creëren. Zo bakken merken de marketing in het product, creëren ze interactieve verhalen en scheppen een wereld voor consumenten om in en op te bouwen, zoals ¨ Maak De Smaak Lays ¨ en ¨ Mijn starbucks idee¨.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDeze vorm van co-creëren is populair geworden sinds Apple ons toonde hoeveel er te winnen is. Het Deense bedrijf Lego heeft deze aanpak ter harte genomen en ¨ Ontwerp van mij ¨ geïntroduceerd. Magnum heeft een soortgelijke, maar kleiner evenement geïntroduceerd, met de nieuwe Magnum pleasure winkel in Amsterdam. Dus, als de sleutel een emotionele band is, en de sociale media klanten meer kanaal-loyaal dan brand-trouw maakt, kan de combinatie van fysieke beleving en sociale media het antwoord zijn.
Dus….. Vraag jezelf, wat heb je de laatste tijd voor jouw klanten gedaan?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid