Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat heb je voor mij gedaan de laatste tijd...

Als alles wat je levert is een product, is het niet langer realistisch om loyaliteit te verwacht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van het toevoegen van waarde aan klanten tot de toegevoegde waarde van klanten. Als sociale media het makkelijker maakt om direct te communiceren met consumenten en klanten stijgen de verwachtingen. Wij geloven niet langer in ouderwetse advertenties en dus verhoogt de druk op marketeers om creatief te denken. We willen dat de marketing ons emotioneel raken en ons iets extra geeft. Wij willen dat bedrijven om ons geven, ons raken en onze behoeften kennen voordat we ze zelf ontdekken.

related partner content for mobile comes here

Als irrationele wezens (Kahneman) volgen we onze emoties veel meer dan we denken. Daarom, om ons geïnteresseerd te houden, moeten merken een emotionele band smeden, een gevoel van verbondenheid creëren. Zo bakken merken de marketing in het product, creëren ze interactieve verhalen en scheppen een wereld voor consumenten om in en op te bouwen, zoals ¨ Maak De Smaak Lays ¨ en ¨ Mijn starbucks idee¨.

Deze vorm van co-creëren is populair geworden sinds Apple ons toonde hoeveel er te winnen is. Het Deense bedrijf Lego heeft deze aanpak ter harte genomen en ¨ Ontwerp van mij ¨ geïntroduceerd. Magnum heeft een soortgelijke, maar kleiner evenement geïntroduceerd, met de nieuwe Magnum pleasure winkel in Amsterdam. Dus, als de sleutel een emotionele band is, en de sociale media klanten meer kanaal-loyaal dan brand-trouw maakt, kan de combinatie van fysieke beleving en sociale media het antwoord zijn.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Dus….. Vraag jezelf, wat heb je de laatste tijd voor jouw klanten gedaan?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in