Overslaan en naar de inhoud gaan

Vier belangrijke digital marketingtrends voor 2014

Noodzaak tot slim experimenteren, de opkomst van SSO, de uitdaging van complexe algoritmen en big data en mobile als essentieel onderdeel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Iedere marketeer moet voortdurend experimenteren, maar niet blindelings

related partner content for mobile comes here

Je bent nooit klaar met het marketingplan en het marketingdraaiboek zal nooit af zijn. De snelheid van innovatie maakt dit simpelweg onmogelijk.

Marketeers moeten voortdurend hun strategieën herzien en blijven experimenteren, maar niet blindelings.

Ze moeten beschikken over een solide analytics, tag management en reporting-programma die hen in staat stelt om betekenisvolle data te extraheren en te delen. 

Deze data moeten hen het inzicht bieden om weloverwogen aanpassingen te maken en experimenten uit te voeren.

De opkomst van social search optimization (SSO)

Social en search betreden elkaars terrein. Facebook en Twitter hebben targeting en biedingen op keywords toegevoegd en Google+-profielen maken nu deel uit van de algoritmen die gebruikt worden om de ranking van de zoekresultaten te bepalen.

Marketeers moeten voorkomen dat er strijd ontstaat tussen search en social teams door juist samen te werken in gezamenlijk teams bestaande uit zowel social- als search-specialisten.

Reserveer nu budget voor grote investeringen in paid social search in 2014.

Geef het multidisciplinaire team de tools die zij nodig hebben om succesvol te zijn, zoals analytics en bid management tools. Zij moeten de bevoegdheid krijgen om gaandeweg crosschannelbudget toe te kennen op basis van de beschikbare data.

Reken het SSO-team af op de resultaten van de gehele search en social portfolio en niet op basis van één kanaal of campagne. Dit zorgt ervoor dat het team investeert in dat kanaal dat het beste resultaat oplevert.

De uitdaging van complexe algoritmen en big data
De toenemende hoeveelheid data waarover marketeers beschikken, maken het steeds lastiger om zaken als zoekmachinemarketing, personalisatie en anomaliedetectie handmatig uit te voeren.

Dit is waar algoritmen hun intrede doen.

Geautomatiseerde biedingsplatformen op basis van algoritmen kunnen bijvoorbeeld niet alleen omgaan met de uitdagingen van traditionele search programma’s (met een steeds verder uitbreidend portfolio van zoektermen) maar ook met de opkomende social search-programma’s.

Algoritmen kunnen ook grote hoeveelheden data verwerken en afwijkingen (resultaten die buiten de verwachte waarden vallen) detecteren die wijzen op nieuwe kansen die benut kunnen worden of problemen die snel opgelost moeten worden.


Mobile wordt een essentieel onderdeel van de crosschannelmarketingstrategie
Consumenten verwachten een plezierige beleving wanneer zij in aanraking komen met merken op hun mobiele apparaat, ongeacht of het via een browser is of via een app.

Dit betekent dat merken mobile als een intrinsiek onderdeel van hun totale marketing mix (social, e-mail, search, etc) moet zien.

Bedrijven moeten zichzelf drie vragen stellen als zij hun strategie voor mobile aanpassen:           

1. Hoe maken klanten en prospects gebruik van mobile?
2. Hoe past mobile binnen de bedrijfsstrategie?
3. Beschikken wij over de infrastructuur om een mobile strategie te implementeren?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in