Overslaan en naar de inhoud gaan

Vodafone start met nieuw bureaumodel

Vodafone stapt over op een nieuw bureaumodel, waarin het zelf de regie in handen neemt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vodafone zal zich omringen met verschillende externe creatieve specialisten. Dit kunnen Nederlandse of internationale bureaus zijn, maar ook individuen. ‘De veelzijdigheid van het merk Vodafone vraagt om deze nieuwe en meer flexibele manier van werken’, aldus Eva Ruiz, Head of Marcom & Brand bij Vodafone Nederland. De bureaus worden aangestuurd vanuit het interne brand-team. Vodafone neemt afscheid van zijn reclamebureau They, dat die regierol min of meer vervulde.

related partner content for mobile comes here

Strategische wijziging

Het nieuwe bureaumodel is een gevolg van de strategische wijzing die Vodafone wereldwijd in marketingcommunicatie doorvoert. Het wil op een dieper emotioneel niveau relaties aangaan met de klanten in plaats van vooral zichtbaar te willen zijn, aldus global brand-director Barbara Haase tegenover Marketingweek.

Dialoog

Het nam daarvoor al afscheid van de sponsoring van de Formule1, en gaat zich nu meer richten op dialoog en betrokkenheid van de consumenten. Volgens Eva Ruiz van Vodafone Nederland, moet Vodafone daarvoor als merk effectiever communiceren en op een ‘echt andere manier’ gaan werken. ‘Wij moeten zelf als team de spin in het web zijn en een grotere eigen  verantwoordelijkheid nemen op gebieden zoals digital, social en marketing-pr.’

Oriëntatie

Vodafone start binnenkort met een oriëntatieperiode waarin het bedrijf kennismaakt met een aantal geselecteerde bureaus. Vodafone zal blijven werken met Achtung! als een van deze specialistische bureaus. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in