Veronica zoekt partner
Mocht die samenwerking mislukken, dan valt het doek voor de omroeptak. De nieuwe kernactiviteiten omroep, omroepblad, internet en lithografie krijgen meer vrijheid. Veronica benadrukt dat het niet gaat om een investeerder, maar om een partner die het mediabedrijf ‘meer slagkracht' geeft. Daarnaast gaat de holdingstructuur, die formeel al bestond, meer als zodanig fungeren. De vereniging en onderneming komen losser van elkaar te staan. ‘De taken tussen de top van het bedrijf en de werkmaatschappijen worden duidelijker verdeeld', aldus een woordvoerder.
Zo gaat het bestuur zich bezighouden met de strategie, de financiën en het zoeken een partner. De werkmaatschappijen leggen zich nog alleen toe op hun kernactiviteiten, zoals televisie en radio. Veronica verwacht geen mensen te hoeven ontslaan met deze operatie. De partner waarnaar het mediabedrijf op zoek is, kan volgens de woordvoerder een bedrijf zijn dat zich bezighoudt met radio, film of tv. ‘Het moet in ieder geval voor een breder aanbod zorgen.’ De omroep wil 15 miljoen apart leggen voor een radiofrequentie. Volgens NRC Handelsblad is Veronica's eigen vermogen 78 miljoen. De Gooi- en Eemlander meldt dat er 40 miljoen in kas is en dat de tv-tak jaarlijks 30 miljoen kost.
Overigens heeft de start van de nieuwe programmering van Veronica zaterdagavond redelijk gescoord. Vooral mensen tussen de 20 en 34 jaar hadden afgestemd op Veronica. Volgens de omroep werd zaterdagavond de hoogste kijkcijferdichtheid behaald sinds het bedrijf in september weer ging uitzenden. Best bekeken was seksprogramma 7 Lives Exposed. Daar keken tegen middernacht 227.500 mensen naar (NRC/GPD/ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid