Overslaan en naar de inhoud gaan

Verkoopsucces Finding Nemo

Dit jaar worden er naar verwachting 40 miljoen dvd’s van de animatiefilm Finding Nemo verkocht. Een flinke financiele opsteker voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de bioscopen leverde de vissenflim al 800 miljoen dollar op, maar met name de verkoop van dvd’s zorgt voor een grote winst voor het Amerikaanse productiebedrijf Pixar, nu nog onderdeel van Disney. Pixar telde in het eerste kwartaal van 2004 26,7 miljoen dollar aan winst. In dezelfde periode in 2003 bleef de teller nog steken op 8,2 miljoen dollar. Het bedrijf verwacht dit jaar zo’n 40 miljoen dvd’s te kunnen verkopen.

related partner content for mobile comes here

Of Disney nog lang profiteert is niet zeker, de samenwerking tussen Disney en Pixar staat namelijk op de helling, Pixar wil, tegen de zin in van Disney, een groter aandeel in de opbrengst.
Pixar maakte inmiddels vijf films voor Disney, zoals Monsters Inc, Toy Story 1 en 2 en Shrek 1 en 2.

(BBCNews)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in