Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv op een iPod is nog maar het begin

Bob Iger, de nieuwe CEO van Walt Disney, pakt de zaken voortvarend aan. Zo sloot hij een vergaande deal met Apple.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nog geen twee weken in zijn nieuwe functie, zette Iger zijn handtekening onder een contract dat Apple de gelegenheid biedt om de tv-shows van Disney-zender ABC uit te zenden via internet. Apple-adepten kunnen nu dus naar Desperate Housewives kijken, in pakweg het vliegtuig, op hun eigen video iPod. Breedbandinternet, draadloze telefoonnetwerken, video-on-demand, tv op de mobiel, dat alles gaat als een razende groeien, voorspelt Iger.

related partner content for mobile comes here

De Disney-baas moet digitale distributie van content wel omarmen, want als hij niet het voortouw neemt, zullen anderen hem voor zijn, zeggen marktkenners. De opbrengst van Disneys huidige melkkoeien, denk aan reguliere tv- en radiostations, zal in de toekomst afnemen. In de distributiekolom is onrust ontstaan door Igers daadkracht. Neem Wal-Mart, topverkoper van DVD’s. Die vreest flinke omzetderving, als producent Disney alles ‘weggeeft’ via internet. Wordt wakker, zegt Iger, internet heeft de toekomst. Volgens hem is tv op een iPod nog maar het begin.

Bron: Fortune, Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in