Tv op een iPod is nog maar het begin


Nog geen twee weken in zijn nieuwe functie, zette Iger zijn handtekening onder een contract dat Apple de gelegenheid biedt om de tv-shows van Disney-zender ABC uit te zenden via internet. Apple-adepten kunnen nu dus naar Desperate Housewives kijken, in pakweg het vliegtuig, op hun eigen video iPod. Breedbandinternet, draadloze telefoonnetwerken, video-on-demand, tv op de mobiel, dat alles gaat als een razende groeien, voorspelt Iger.
De Disney-baas moet digitale distributie van content wel omarmen, want als hij niet het voortouw neemt, zullen anderen hem voor zijn, zeggen marktkenners. De opbrengst van Disneys huidige melkkoeien, denk aan reguliere tv- en radiostations, zal in de toekomst afnemen. In de distributiekolom is onrust ontstaan door Igers daadkracht. Neem Wal-Mart, topverkoper van DVD’s. Die vreest flinke omzetderving, als producent Disney alles ‘weggeeft’ via internet. Wordt wakker, zegt Iger, internet heeft de toekomst. Volgens hem is tv op een iPod nog maar het begin.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Fortune, Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid