Overslaan en naar de inhoud gaan

Thomas Hendriks (Quest): 'Jongeren lezen geen bladen meer'

7 Ditches TV duikt in Timeline van Thomas Hendriks, hoofdredacteur van wetenschapstijdschrift Quest.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Quest heeft met vijfentwintig werknemers een relatief grote redactie. Met een gemiddelde oplage van 170.000 per maand blijft het een populair blad.
Toch heeft ook Hendriks zo zijn zorgen. “We verliezen de jonge doelgroep, maar ik vraag me ook weleens af of we die ooit gehad hebben.”

Volgens de mediaman lezen jongeren geen tijdschriften meer. “Alle vrije tijd wordt vandaag de dag opgeslokt door sociale media”, zegt Hendriks die zelf vier zonen en een dochter heeft.
De gemiddelde leeftijd van een Quest-lezer is 32, abonnees zijn zowel mannen als vrouwen. “De gemiddelde leeftijd zal de komende jaren denk ik verder stijgen.”

Juniordag
Toch organiseerde Hendriks onlangs een Quest Junior Dag voor kinderen. “Dat was ook een wens van een adverteerder”, zegt hij. Een cross-mediale strategie vindt hij bovendien belangrijk. “We hebben net Quest Test gelanceerd, een platform dat lezers betrekt bij onderzoeken.”
Ook werkt het blad samen met Radio 538. Om adverteerders en sponsoren te trekken zoekt Hendriks naar nieuwe vormen van partnerships en adverteren. “Ik heb voor mijn adverteerders een nieuw model ontwikkeld waarbij de weetjes van Quest worden ingezet.”

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in