Overslaan en naar de inhoud gaan

Markt voor mobiele apps in de gezondheidszorg groeit flink in de komende jaren

De markt voor ontwikkeling van mobiele apps in de healtcare industrie groeit in de komende jaren van 2.4 Miljard dollar in 2013 tot 26…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf heeft een wereldwijd marktonderzoek uitgevoerd onder meer dan tweeduizend ontwikkelaars van mobiele apps voor gezondheid, fitness en medische toepassingen. De resultaten zijn opgetekend in een rapport dat onlangs werd gepubliceerd.

related partner content for mobile comes here

mHealth markt
Het aantal mHealth gerelateerde apps in de app stores is de afgelopen tweëeneenhalf jaar verdubbeld. In het eerste kwartaal van 2014 zijn er meer dan 100.000 van dit soort apps in de stores aanwezig. Het merendeel hiervan is ontwikkeld voor iOS of Android. De omzet voor de publishers van deze apps was 2.4 Miljard dollar in 2013. Research2Guidance verwacht dat deze omzet groeit tot 26 Miljard dollar in 2017. Het merendeel van de omzet (69%) zal komen uit services zoals backends en servers, ondersteunende medische teams en specialisten. De gebruikte business modellen zullen voornamelijk subscription-based zijn, maar pay-per-use zal ook worden ingezet.

De belangrijkste marktimpulsen zullen volgens de ondervraagde ontwikkelaars gevormd worden door de toename van mogelijkheden van hardware en sensoren gecombineerd met de vraag van gebruiker en patient. De belangrijkste risico’s die worden gezien zijn veiligheid en privacy en gebrek aan standaarden.

 

Kleine, nieuwe bedrijfjes
De gemiddelde app publisher heeft 3 tot 10 (23%) of 11-100 (23%) werknemers in dienst, zo’n zeven apps gepubliceerd en bestaat pas één tot twee jaar.

Meer dan tweederde van de app publishers maakt minder dan tienduizend dollar per jaar aan omzet. De middengroep die omzetten bereikt tussen de vijftigduizend dollar en het miljoen, beslaat ongeveer 17% van de publishers. De top 5% zet meer dan een miljoen om. De belangrijkste inkomstenbronnen zijn aan de app gerelateerde services.

 

Zieken, sporters en artsen
De app ontwikkelaars richten zich op diverse doelgroepen waaronder chronisch zieken (31%) en mensen geinteresseerd in gezondheid en fitness (28%), maar ook medisch specialisten en artsen behoren met 14% ook tot de doelgroep voor mobiele apps.

Op dit moment zijn fitness apps het meest populair. De verwachting is dat deze relatief minder belangrijk zullen worden in de komende vijf jaar vanwege de opkomst van remote monitoring en consultatieapps, die het grootste deel van de mHealth markt zullen gaan vormen.

 

 

Succesfactoren
De app ontwikkelaars die succesvol zijn hebben een relatief groot app portfolio, ervaring in de markt en maken gebruik van koppelingen naar medische databses of sensors. Opvallend is dat de succesvolle bouwers een lichte voorkeur voor iOS als mobiel besturingssysteem lijken te hebben. Bedrijven die zich volledig richten op aggregatie van medische data en dit weer beschikbaar stellen via API’s aan de diverse bouwers van mobiele apps zijn ook succesvol.

Het volledige onderzoek is gratis te downloaden.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in