Overslaan en naar de inhoud gaan

Bizarre advertentie laat zien hoe Malala door het hoofd wordt geschoten

Om de veerkracht van de matrassen te symboliseren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een Indiaas matrasbedrijf is onder vuur komen te liggen vanwege een advertentie met het Paktistaanse meisje Malala, dat in 2012 in het gezicht werd geschoten door de Taliban omdat zij zich uitsprak voor het recht van meisjes op onderwijs.

related partner content for mobile comes here

Voor de advertentie voor Kurl-on-matrassen hadden de makers bedacht dat het aardig zou zijn de veerkracht van de matrassen te symboliseren. Hoe zou je dat beter kunnen doen dan met een mondiaal bekend symbool als Malala?

Bounce back

In de advertentie figureerde de strijdster voor het recht op onderwijs voor meisjes alleen wat anders dan je zou verwachten. De makers kozen ervoor te laten zien hoe Malala door het hoofd werd geschoten, neerstortte om vervolgens op het matras weer op te veren in goede gezondheid. Daarboven de slogan "Bounce Back".

Gandhi en Jobs

India is geen ontwikkelingsland op het gebied van reclame en communicatie, ook daar baarde de advertentie veel opzien. De poster is onderdeel van een serie van drie  advertenties gemaakt door reclamebureau Ogilvy & Mather India. In de andere twee figureerden Gandhi, die nadat hij stopte met zijn loopbaan als advocaat  India tot onafhankelijkheid leidde. In de derde was het Steve Jobs die na enkele missers in zijn loopbaan terugkwam met zijn grote succes met Apple.

Reclamebureau Ogilvy & Mather moest diep door het stof en heeft zich inmiddels verontschuldigd voor de omstreden advertentie met Malala, nadat zo ongeveer de hele wereld zijn afschuw erover uitsprak.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in