Telegraaf, VI en Nike WK-winnaars
Dat blijkt uit online onderzoek van Tapps in opdracht van Universal Media naar het mediagedrag van echte voetballiefhebbers tijdens het WK-voetbal. De voetballiefhebbers zien De Telegraaf als hét WK dagblad en surfen meer naar de site van VI dan naar speciale WK-sites. Opvallend is dat kenners het sportmerk Nike het meest associëren met het WK, terwijl concurrent Adidas de hoofdsponsor van het toermooi in Duitland is.
Als de kenners wordt gevraagd met welk merk ze het WK associëren, wordt door 30 procent Nike genoemd. Nike is geen officiële sponsor en heeft geen campagne op tv lopen tijdens het WK. Het merk doet wel aan guerillamarketing, met bijvoorbeeld de site Joga.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAdidas wordt genoemd door 17 procent van de liefhebbers, met Coca-Cola als goede tweede. Andere niet-sponsors die handig meeliften met de WK-hype zijn Heineken (17 procent) en Nationale Nederlanden als sponsor van de NOS programma's (7 procent).
De respondenten zijn afkomstig van de (opt-in) e-mail adresbestanden van SBS 6, Net 5, Veronica, Talpa en Sky Radio 101 FM. Er zijn 12.000 Nederlanders uitgenodigd mee te doen in de leeftijdscategorie 20-60 jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid