Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf, VI en Nike WK-winnaars

De Telegraaf, Voetbal International (VI) en Nike zijn de voorlopige winnaars van de merkenstrijd die woedt rond het WK voetbal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit online onderzoek van Tapps in opdracht van Universal Media naar het mediagedrag van echte voetballiefhebbers tijdens het WK-voetbal. De voetballiefhebbers zien De Telegraaf als hét WK dagblad en surfen meer naar de site van VI dan naar speciale WK-sites. Opvallend is dat kenners het sportmerk Nike het meest associëren met het WK, terwijl concurrent Adidas de hoofdsponsor van het toermooi in Duitland is.

related partner content for mobile comes here

Als de kenners wordt gevraagd met welk merk ze het WK associëren, wordt door 30 procent Nike genoemd. Nike is geen officiële sponsor en heeft geen campagne op tv lopen tijdens het WK. Het merk doet wel aan guerillamarketing, met bijvoorbeeld de site .

Adidas wordt genoemd door 17 procent van de liefhebbers, met Coca-Cola als goede tweede. Andere niet-sponsors die handig meeliften met de WK-hype zijn Heineken (17 procent) en Nationale Nederlanden als sponsor van de NOS programma's (7 procent).

De respondenten zijn afkomstig van de (opt-in) e-mail adresbestanden van SBS 6, Net 5, Veronica, Talpa en Sky Radio 101 FM. Er zijn 12.000 Nederlanders uitgenodigd mee te doen in de leeftijdscategorie 20-60 jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in