Overslaan en naar de inhoud gaan

Talpa opent kantoor in Los Angeles

Mediabedrijf Talpa van John de Mol opent een creatieve afdeling in Los Angeles.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe vestiging gaat samenwerken met Amerikaanse producenten bij de ontwikkeling van ideeën voor televisie en andere media en heet Talpa Content USA. John de Mol: ‘Nergens op de wereld vind je zoveel mensen met creatieve ideeën als in de VS. Toch hebben velen van hen geen zin in langlopende procedures bij tv-stations en producenten. Voor zulke creatieven is Talpa USA opgericht. Wij zijn bereid risico's te nemen om goede plannen tot leven te brengen.'

related partner content for mobile comes here

In het Amerikaanse kantoor beoordeelt Talpa snel of een idee bruikbaar is. ‘Daarna gaat het naar ons hoofdkantoor in Nederland en bekijken we of hier productiemogelijkheden zijn en of we er op onze eigen zender iets mee kunnen. Natuurlijk streven we vervolgens naar internationale distributie van de ideeën.'

Volgens Talpa lijkt deze werkwijze lijkt sterk op de manier waarop John de Mol in het verleden internationale successen in de markt zette, waaronder Big Brother, Deal or no Deal, 1 tegen 100 en Fear Factor (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in