Strengere aanpak malafide sms-diensten
Aanbieders van mobiele telefonie moeten aan strengere regels voldoen. Dit is bedoeld als prikkel voor deze bedrijven om alleen nog zaken te doen met bonafide sms-bedrijven. Dat heeft minister Maxime Verhagen (Economische Zaken) maandag bekendgemaakt.
Veel consumenten hebben slechte ervaringen met malafide aanbieders van sms-diensten zoals ringtones of een spelletje. Deze diensten worden afgerekend via de telefoonrekening van belbedrijven. Een van de maatregelen is dat consumenten voortaan niet zomaar door het belbedrijf kunnen worden afgesloten als drukmiddel om betaling voor ongewilde sms-diensten af te dwingen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe nieuwe regels verplichten belbedrijven ook om (zowel prepaid als postpaid) abonnementen aan te bieden, waarbij het niet mogelijk is om sms-diensten af te nemen. Ook worden belbedrijven verplicht om hun klanten gratis de mogelijkheid te bieden om (premium) sms-diensten te laten blokkeren. Deze laatste maatregelen neemt Verhagen vooral om ouders, die mobiele telefoons aanschaffen voor hun kinderen, te helpen voorkomen dat de kinderen voor veel geld het schip in gaan.
Toezichthouder Opta gaat erop toezien dat de mobiele aanbieders zich aan de nieuwe regels houden.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid