Overslaan en naar de inhoud gaan

Stichting Reclame Code (RCC) herschrijft Reclamecode Social Media

De code uit 2014 wordt geëvalueerd en aangepast aan de actuele praktijk.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Reclamecode Social Media uit 2014 geeft regels en handvatten (zoals het gebruik van #spon en #adv) voor herkenbaarheid van reclame via alle social media, waaronder Facebook, Instagram en YouTube.

related partner content for mobile comes here

Praktijk
Eind vorig jaar is de evaluatie van deze reclamecode van start gegaan. Aan de hand van een vragenlijst die is gestuurd aan de achterban van onder andere DDMA, BVA en MMA is onderzocht in hoeverre de huidige code wordt toegepast en aansluit bij de praktijk.

Herkenbaar reclame
Aan de hand van de resultaten van dit vooronderzoek zal een nieuwe versie van de code worden geschreven, die in een speciale werkgroep van praktijkdeskundigen zal worden besproken. RCC: ‘De algemene hoofdregel die al sinds jaar en dag in de Nederlandse Reclame Code staat, namelijk dat reclame altijd duidelijk herkenbaar moet zijn, ongeacht welk platform wordt gebruikt, is daarbij leidend.’

Meedenken
De RCC zegt dat partijen als YouTubers en Multichannel Network (MCNs) ook zijn uitgenodigd om mee te denken over de actualisering van de reclamecode. De Social Code: YouTube waarin een groep YouTubers voorbeelden heeft uitgewerkt van hoe je duidelijk kunt maken dat sprake is van reclame, zal ook worden besproken in het kader van de evaluatie van de Reclamecode Social Media.

Oproep
RCC: ‘Uiteraard is overige input vanuit de praktijk altijd welkom. Stuur uw ervaring met de Reclamecode Social Media, ideeën en feedback naar communicatie@reclamecode.nl’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in