Overslaan en naar de inhoud gaan

Stap: supers moeten prijsacties bier staken

Stap (Stichting Alcoholpreventie) vraagt supermarktketens in Nederland te stoppen met het stunten met bierprijzen. De stichting vindt het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van Stap in de afgelopen drie jaar blijkt dat supermarkten zeer regelmatig bier aanbieden tegen een korting van gemiddeld 25 procent. Het kopen van bier wordt aantrekkelijk gemaakt door soms extreem lage prijzen of kwantumkortingen.
De prijskortingen liepen in de zomer van 2004 soms op tot 58 procent. Niet zelden wordt bier verkocht beneden de inkoopsprijs. Er is ook een speciale bierwebsite, waarop dagelijks kan worden nagegaan welke korting op bier de verschillende supermarkten aanbieden.

related partner content for mobile comes here

Stap zegt dat de consumptie van bier een rol speelt bij veel alcoholproblemen. Vooral jongens en mannen geven de voorkeur aan bier. Onder deze doelgroep komen ook de meeste problemen voor als gevolg van overmatig alcoholgebruik, aldus de stichting. Ze denkt dat een lagere prijs van het bier alcoholproblemen in de hand werkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in