Social Media School: Gert Hans Berghuis over drijfveren van consumenten


Gert Hans Berghuis is partner van Fabrique, het bureau dat onder andere verantwoordelijk is voor de websites van Albert Heijn, Lowlands en Rijksmuseum. Hij zal het op de MarketingRSLT Social Media School hebben over drijfveren van consumenten. Hoe breng je die in kaart als je met social media wilt starten? En hoe leer je kijken door de ogen van een gebruiker?
Gert Hans Berghuis: ‘Veel marketingmanagers zitten dusdanig diep met hun neus in de pap, dat ze hun eigen bord niet meer zien. Zij dromen over hun product, hun merk, hun label. Zij zijn intern gedrild over waar het merk voor staat. Maar in de praktijk blijkt dat consumenten dat vaak heel anders zien. Door je in die consument te verdiepen, leer je veel over jezelf.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Je stelt: ‘Hoe krijg je gebruikers van social media in beweging voor je merk’. Moet je niet eerst je merk in beweging krijgen voor je gebruikers?
‘Dat is wel precies mijn gedachtengoed, maar als stap twee is het toch prettig dat na het geven gebruikers ook iets doen waar jij vruchten van plukt. Retweeten. Of Liken. Of content voor je schrijven zoals een recensie over die DVD speler die ze net gekocht hebben. Als je de juiste drijfveer raakt, doen ze dat plezier.’
Kun je een voorbeeld noemen?
‘Denk aan die campagne van Porsche een half jaar geleden, waar je naam op een Porsche werd gezet als je hen likede op Facebook. Voor velen speelt dat in op de wens om voort te leven, vereeuwigd te worden. Een soort grafsteen. Onsterfelijkheid is een onbewuste maar sterke drijfveer voor velen. ‘
De Marketing RSLT Social Media School wordt deze herfst bij 7AM in Den Haag gehouden, nabij het Binnenhof. Naast bovenstaand onderwerp komt ook ocial commerce aan bod, het strategisch proces, pr, interne communicatie, en heel veel cases.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid