Overslaan en naar de inhoud gaan

Social Media School: Gert Hans Berghuis over drijfveren van consumenten

Gert Hans Berghuis is partner van Fabrique, het bureau dat onder andere verantwoordelijk is voor de websites van Albert Heijn, Lowlands en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gert Hans Berghuis is partner van , het bureau dat onder andere verantwoordelijk is voor de websites van Albert Heijn, Lowlands en Rijksmuseum. Hij zal het op de hebben over drijfveren van consumenten. Hoe breng je die in kaart als je met social media wilt starten? En hoe leer je kijken door de ogen van een gebruiker?

related partner content for mobile comes here

Gert Hans Berghuis: ‘Veel marketingmanagers zitten dusdanig diep met hun neus in de pap, dat ze hun eigen bord niet meer zien. Zij dromen over hun product, hun merk, hun label. Zij zijn intern gedrild over waar het merk voor staat. Maar in de praktijk blijkt dat consumenten dat vaak heel anders zien. Door je in die consument te verdiepen, leer je veel over jezelf.’

Je stelt: ‘Hoe krijg je gebruikers van social media in beweging voor je merk’. Moet je niet eerst je merk in beweging krijgen voor je gebruikers?
‘Dat is wel precies mijn gedachtengoed, maar als stap twee is het toch prettig dat na het geven gebruikers ook iets doen waar jij vruchten van plukt. Retweeten. Of Liken. Of content voor je schrijven zoals een recensie over die DVD speler die ze net gekocht hebben. Als je de juiste drijfveer raakt, doen ze dat plezier.’

Kun je een voorbeeld noemen?
‘Denk aan die een half jaar geleden, waar je naam op een Porsche werd gezet als je hen likede op Facebook. Voor velen speelt dat in op de wens om voort te leven, vereeuwigd te worden. Een soort grafsteen. Onsterfelijkheid is een onbewuste maar sterke drijfveer voor velen. ‘

De wordt deze herfst bij 7AM in Den Haag gehouden, nabij het Binnenhof. Naast bovenstaand onderwerp komt ook ocial commerce aan bod, het strategisch proces, pr, interne communicatie, en heel veel cases.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in