Overslaan en naar de inhoud gaan

SNS Bank in nieuw jasje

Vanmiddag zag ik toevallig dat SNS Bank haar website in alle stilte in een nieuw jasje heeft gestoken. Althans, bijna helemaal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanmiddag zag ik toevallig dat haar website in alle stilte in een nieuw jasje heeft gestoken. Althans, bijna helemaal.

related partner content for mobile comes here

De homepage is in ieder geval vernieuwd en de meeste onderliggende onderdelen zijn dat ook. Alleen het gedeelte voor '' staat nog in de oude huisstijl.

SNS Bank implementeert de nieuwe look & feel van haar website duidelijk in stappen. Zo konden we een jaar geleden de nieuwe huisstijl (deels) al bewonderen via het onderdeel 'sparen', dat toen al in het nieuwe jasje was gestoken. Nu, ruim een jaar verder, zijn dus ook de overige onderdelen ? behalve hypotheken ? toegevoegd aan de nieuwe stijl.

Deze gefaseerde implementatie komt de totale ervaring van de site niet ten goede. En dat is jammer, want mijn eerste indruk van de nieuwe site is op zich goed. Een lekker fris en clean design, met een duidelijke navigatie, grote contentblokken en duidelijke actie-elementen. De indeling van de verschillende productpagina's werkt prima, doordat de klantbehoefte als uitgangspunt is genomen. Zo is sparen ingedeeld op basis van het doel (sparen voor kinderen, sparen voor een buffer, sparen voor je oude dag, etc.). Het geheel maakt in ieder geval een consistente indruk en is wat mij betreft prettig te lezen en navigeren. Maar smaken verschillen natuurlijk ?

Ik heb nog niet de tijd gehad uitgebreid door de diverse functionaliteiten heen te gaan, maar heb ik de gauwigheid al wel een paar leuke features gezien. Zoals het eenvoudig onderling vergelijken van producten, het laten 'voorlezen' van de tekst op de website (voor de visueel gehandicapten), en verschillende 'productwijzers', waar je door middel van vraag-en-antwoord bij het best passende product uitkomt.

SNS erkent zelf dat het lang heeft geduurd, maar het was dan ook een 'megaklus'. Zoals ze in hun aangeven: "In de afgelopen maanden hebben we 1200 pagina's gebouwd met in totaal zo'n 600.000 woorden". De komende weken gaat men de puntjes op de spreekwoordelijke i zetten. En de klant mag daarbij helpen, door reacties op de site te geven en aan te geven waar nog fouten of onduidelijkheden te vinden zijn.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen en meningen van anderen en hoe de site de komende weken beoordeeld gaat worden. Het feit dat er meer dan een jaar aan gewerkt wordt doet vermoeden (of bedoel ik hopen) dat er nog meer in 'de pijplijn' zit. Wellicht ook 'achter de login', zoals dat zo mooi heet? We wachten af ...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in