Overslaan en naar de inhoud gaan

Veiligheid site belangrijk bij online winkelen

Een ruime meerderheid (90 procent) van de leden van HCC, de vereniging van computergebruikers in Nederland, onderzoekt of een site veilig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is de ‒ weinig verrassende ‒ uitkomst van een onderzoek dat HCC zelf deed. Het nagaan van een site gebeurt bijvoorbeeld door het controleren van de site op een fysiek adres, het zoeken van referenties of door het bekijken of de betreffende site een keurmerk heeft.

related partner content for mobile comes here

HCC vroeg ruim 1800 leden naar hun mening over kopen via internet. Online winkelen is populair onder de respondenten. Bijna 90 procent koopt wel eens een product online. Als redenen voor online winkelen worden het gemak door bijvoorbeeld levering aan huis en de mogelijkheid om 24 uur per dag te bestellen genoemd.

17 Procent van de respondenten heeft geen goede ervaringen met online winkelen. Het niet leveren van het bestelde product, een verkeerde levering en het te laat leveren worden vaak genoemd als slechte ervaringen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in