SBS-marktaandeel stijgt in oktober


Met een 0,4 procent stijging ten opzichte van september staat het aandeel van de drie zenders gezamenlijk nu op 25,5 procent (20-49 jaar). Opvallend is de groei van Veronica. Het marktaandeel groeide uit tot 6,1 procent in de groep 20/49. In de groep 13-19 jaar is Veronica nu de tweede zender van Nederland.
Niet alleen de vertrouwde programma's doen het goed. Naast Hart in Aktie, Hart van Nederland en Peter R. de Vries scoren ook de nieuwe SBS 6-programma's. Stay or Go, Afvallers en Groeten uit de Rimboe zijn daar goede voorbeelden van. De films op zowel Net5 als SBS6 halen goede kijkcijfers. Daarnaast zijn Het Blok en Lost belangrijke pijlers geworden in de programmering van Net5.
Veronica heeft een sterke vrijdagavond met Wegmisbruikers, Top Gear en De Grote Beurt, aldus SBS. De drie programma's trekken samen een constante grote groep kijkers aan. Het thema van de zender ‘Laat je verleiden door Veronica’ lijkt aan te slaan met programma's als Veronica’s Lekkerste, Perfect! en Paradise Hotel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid