Overslaan en naar de inhoud gaan

SBS-marktaandeel stijgt in oktober

Het gezamenlijk marktaandeel van de zenders van SBS, Net5, SBS 6 en Veronica is in oktober wederom toegenomen. Veronica is de snelste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met een 0,4 procent stijging ten opzichte van september staat het aandeel van de drie zenders gezamenlijk nu op 25,5 procent (20-49 jaar). Opvallend is de groei van Veronica. Het marktaandeel groeide uit tot 6,1 procent in de groep 20/49. In de groep 13-19 jaar is Veronica nu de tweede zender van Nederland.
Niet alleen de vertrouwde programma's doen het goed. Naast Hart in Aktie, Hart van Nederland en Peter R. de Vries scoren ook de nieuwe SBS 6-programma's. Stay or Go, Afvallers en Groeten uit de Rimboe zijn daar goede voorbeelden van. De films op zowel Net5 als SBS6 halen goede kijkcijfers. Daarnaast zijn Het Blok en Lost belangrijke pijlers geworden in de programmering van Net5.

related partner content for mobile comes here

Veronica heeft een sterke vrijdagavond met Wegmisbruikers, Top Gear en De Grote Beurt, aldus SBS. De drie programma's trekken samen een constante grote groep kijkers aan. Het thema van de zender ‘Laat je verleiden door Veronica’ lijkt aan te slaan met programma's als Veronica’s Lekkerste, Perfect! en Paradise Hotel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in