Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma verkoopt Humo en Story aan Persgroep en stopt met Libelle TV

De uitgever wil zich - ook in België - richten op de domeinen Vrouwen en Home&Deco.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Persgroep krijgt in België de Vlaamse titels Story en Humo in het bezit. Daarnaast neemt het mediabedrijf ook TeVe Blad en tv-zender &;voor levensgenieters&; Vitaya over. 

Sanoma Media BeNe geeft geen financiële details over de overeenkomst. 

Verder stopt Sanoma met de digitale zender Libelle TV. Die verdwijnt vanaf 1 juli. Sanoma heeft volgens persbureau Belga besloten om andere keuzes te maken op audiovisueel vlak. Men wil zich focussen op video en niet langer inzetten op lineaire kanalen. Het betekent dat de radiozender Story FM ook op zoek moet naar een andere eigenaar.

Libelle TV werd een kleine twee jaar geleden geïntroduceerd en bereikt maandelijks 1,5 miljoen kijkers. Hoewel de kijkcijfers goed zijn, gelooft Sanoma meer in online video. Er wordt verder geïnvesteerd in de Libelle TV-app. Libelle TV wordt hiermee de eerste Vlaamse zender die &;over the top&; verhuist.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in