Overslaan en naar de inhoud gaan

Samsung’s nieuwe VR film neemt kijkers mee op virtuele reis rond de wereld

MediaMonks produceerde de film in samenwerking met Cheil Germany.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Samsung promoot zijn nieuwe VR en 360 videoplatform DISCOVR met een VR film die kijkers meeneemt langs verschillende bestemmingen, overal ter wereld. Vanaf een markt in Zuid-Korea tot op een ijsberg in IJsland. De scenes worden op creatieve wijze naadloos aan elkaar geregen, alsof het 1 take betreft.

related partner content for mobile comes here

De film werd geproduceerd door het Duitse reclamebureau Cheil Germany, MediaMonks en TheBoardRoom.

Cheil Germany zocht de hulp van MediaMonks.  Rogier Schalken, hoofd creative en directeur van MediaMonks Films: ‘We konden een film maken die echt uitzonderlijk is, vooral als het over VR gaat. We gebruikten invalshoeken exclusief voor VR, om perspectieven te creëren die fysiek onmogelijk zijn voor iemand om zelf mee te maken.’ Zo wordt er onder andere gefilmd vanuit een kom met noodles.

Om dit soort perspectieven te kunnen maken, printte MediaMonks op maat gemaakt beelden van een 3d camera, polijstte deze scenes en voegde ruimtelijk design en dynamische geluiden toe. Het hele project duurde 5 weken.

De film kende de premiere tijdens de in Berlijn, beging deze maand. Bezoekers konden terecht in een speciale booth waar ook geuren, dampen, verschillende temperaturen en windsimulatie werden toegevoegd, om alles nog reëler te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in