Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank weer favoriete werkgever hoogopgeleiden

Voor het derde jaar op rij is Rabobank de populairste werkgever onder hoogopgeleiden, zo blijkt uit het Intermediair Imago Onderzoek 2011.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bankencrisis heeft het imago van Rabobank niet geschaad. Integendeel, de coöperatieve bank lijkt er sterker uit te zijn gekomen. Na Rabobank volgen Philips en Shell op respectievelijk plaats 2 en plaats 3 in de ranking. Aan het Intermediair Imago Onderzoek 2011 deden in totaal 3328 hoogopgeleiden mee.
De concurrentie binnen het bankensegment heeft zich nog niet geheel hersteld van de klap. In 2007 stond ING nog op plek 4 en ABN Amro op 7. De laatste valt nu zelfs helemaal buiten de top 10. Ten opzichte van vorig jaar vertoont de top 10 weinig mutaties, de top 7 is zelfs onveranderd gebleven. Opmerkelijk is de opmars van hightech bedrijven als Google, maar vooral van Apple en ASML. TNO en de Politie zakken langzaam weg in de ranking.

related partner content for mobile comes here

De top 10
1 Rabobank
2 Philips
3 Shell
4 Unilever
5 ING
6 KLM
7 Heineken
8 Google
9 Achmea
10 Koninklijke Ahold

onderzocht welke aspecten ten grondslag liggen aan de ranglijst van populairste werkgevers. De twee belangrijkste imagobepalende aspecten zijn; interessante functies en goede primaire arbeidsvoorwaarden. De top 5 van imagoaspecten is als volgt:
• Interessante functies (96%)
• Goede primaire arbeidsvoorwaarden (94%)
• Aansprekende bedrijfscultuur (91%)
• Goede doorgroeimogelijkheden (86%)
• Goede secundaire arbeidsvoorwaarden (83%)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in