Rabobank weer favoriete werkgever hoogopgeleiden


De bankencrisis heeft het imago van Rabobank niet geschaad. Integendeel, de coöperatieve bank lijkt er sterker uit te zijn gekomen. Na Rabobank volgen Philips en Shell op respectievelijk plaats 2 en plaats 3 in de ranking. Aan het Intermediair Imago Onderzoek 2011 deden in totaal 3328 hoogopgeleiden mee.
De concurrentie binnen het bankensegment heeft zich nog niet geheel hersteld van de klap. In 2007 stond ING nog op plek 4 en ABN Amro op 7. De laatste valt nu zelfs helemaal buiten de top 10. Ten opzichte van vorig jaar vertoont de top 10 weinig mutaties, de top 7 is zelfs onveranderd gebleven. Opmerkelijk is de opmars van hightech bedrijven als Google, maar vooral van Apple en ASML. TNO en de Politie zakken langzaam weg in de ranking.
De top 10
1 Rabobank
2 Philips
3 Shell
4 Unilever
5 ING
6 KLM
7 Heineken
8 Google
9 Achmea
10 Koninklijke Ahold
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Intermediair onderzocht welke aspecten ten grondslag liggen aan de ranglijst van populairste werkgevers. De twee belangrijkste imagobepalende aspecten zijn; interessante functies en goede primaire arbeidsvoorwaarden. De top 5 van imagoaspecten is als volgt:
• Interessante functies (96%)
• Goede primaire arbeidsvoorwaarden (94%)
• Aansprekende bedrijfscultuur (91%)
• Goede doorgroeimogelijkheden (86%)
• Goede secundaire arbeidsvoorwaarden (83%)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid