Overslaan en naar de inhoud gaan

Kaiser Chiefs: Marketingapparaat voor 1 pond per sale

Twee weken terug schreef ik al over de online mogelijkheden voor beginnend muzikanten. Ook voor de reeds gevestigde artiest lijkt de tijd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee weken terug schreef ik al over de online mogelijkheden voor . Ook voor de reeds gevestigde artiest lijkt de tijd meer dan rijp om verder te kijken dan de traditionele aanpak. Over het algemeen zijn deze artiesten gebonden aan de wil van nogal conservatieve platenmaatschappijen, maar ook hier zien we af en toe een nieuwe aanpak. Een paar jaar geleden werd de toon gezet door en ook nu kiest een grote naam voor een vernieuwende strategie. De fan inzetten als producent en gelijktijdig als verkoper van het product.

related partner content for mobile comes here

Aanpak
De bekende band biedt fans de mogelijkheid een eigen album samen te stellen. Uit een aanbod van 20 nieuw opgenomen nummers kan een selectie worden gemaakt van 10 favorieten. Dit album naar smaak kan voorzien worden van een eigen samen te stellen cdhoes wat zorgt voor een unieke ervaring. Allerlei achtergronden en afbeeldingen zijn te combineren tot jouw ideale sfeer ontstaat.

Maar er is meer...
Het samengestelde album is niet alleen voor jou persoonlijk. Het delen met je vrienden daar gaat het om. Een persoonlijke pagina wordt voor je geopend met de presentatie van jouw product. Het album is hierna door anderen aan te schaffen. Voor elke verkoop die een fan doet ontvangt hij of zij een £1.

Een naar mijn mening goed uitgedacht concept om de fans te betrekken in creatie en ze in te zetten als actieve ambassadeurs. Niet alleen creëren zij de buzz rondom de band en het album, zij zetten zich actief in en zorgen voor verkoop. Een marketingapparaat voor 1 pond per sale.

Steeds vaker zie je grotere namen kiezen voor het inslaan van nieuwe wegen. Met een terugloop in verkoop via traditionele kanalen kunnen ze niet anders dan verder kijken dan de neus lang is. Ik ben benieuwd hoe snel zij of de platenmaatschappijen kiezen voor een baanbrekende aanpak.

Promo

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Yoshi Tuk / ">

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in