
De farmaceutische industrie houdt zich tegenwoordig veel beter aan de reclameregels dan in 2009, meldt het Instituut voor Verantwoord Medicijngebruik (IVM) op basis van een onderzoek. In 2009 constateerde het IVM nog dat farmaceutische bedrijven dikwijls de regels overtraden. Hoewel het verboden is om publieksreclame te maken voor receptgeneesmiddelen, bleken websites over aandoeningen als astma, diabetes en verhoogd cholesterol volop reclames te bevatten voor medicijnen.
Websites die zich eerder niet aan de regels hielden, bleken nu wel de toets der kritiek te doorstaan. Zes van de zeventien 'foute' websites die het IVM onderzocht zijn uit de lucht gehaald, één site is door het farmaceutische bedrijf in kwestie overgedragen aan een patiëntenvereniging en tien sites zijn aangepast aan de richtlijnen. Die werden in april van dit jaar verscherpt.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeBron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee