Overslaan en naar de inhoud gaan

Marlboro best verkochte merk in tankshop

Marktonderzoekbureau SymphonyIRI heeft voor de derde keer in de ‘Petrol Merken top20’ onderzocht wat goed verkopende merken bij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marktonderzoekbureau heeft voor de derde keer in de ‘Petrol Merken top20’ onderzocht wat goed verkopende merken bij tankstations waren. Marlboro scoort het beste onder de tabakmerken, Red Bull onder de niet-tabaksmerken.

related partner content for mobile comes here

De gemeten omzet van tankshops in Nederland is in 2010 met 1,0 procent toegenomen tot 2,1 miljard euro. Deze toename is vooral vanwege de hogere accijns op tabaksproducten. De gemeten omzet exclusief tabak is in 2010 gelijk gebleven ten opzichte van 2009. In de Petrol merken top20 staan 17 tabaksmerken, Marlboro is het grootste. De omvang van dit merk in het tankstationkanaal is indrukwekkend, meent het onderzoeksbureau, want de omzet van Marlboro is groter dan de gezamenlijke omzet van de vier naaste achtervolgers bij elkaar opgeteld.

In de Petrol merken top20 minus tabak is Red Bull het grootste merk. Samen met Johma zag Red Bull de omzet procentueel het meeste stijgen (12 procent). Coca-Cola en ijsmerk Ola zijn de nummers twee en drie gebleven. Het snelst groeiende merk in petrol is Mentos, dat succesvol nieuwe producten introduceerde.

De vijf grootste merken in 2010:
Plaats Merk Omzet 2010*
1 Marlboro 520,2
2 Camel 133,5
3 L&M 112,2
4 Van Nelle 106,9
5 Pall Mall 97,1

De vijf grootste merken in 2010, exclusief tabak:
Plaats Merk Omzet 2010*
1 Red Bull 63,2
2 Coca-Cola 29,9
3 Ola 23,9
4 Spa 16,6
5 Johma 14,2

Het is de derde keer dat SymphonyIRI de Petrol merken top20 heeft samengesteld. De lijst is gebaseerd op de gemeten omzetten in alle Nederlandse tankstations.

*= Omzet in de Nederlandse tankstations, in miljoenen euro’s.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in