Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie gaat Nokia nieuwe levenskracht geven?

Het marktaandeel van Nokia in mobile phones is in 2 jaar tijd gekelderd van 30 naar 25%, en dat was ooit 40%. Tegelijk weet Apple met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De markt van mobile phones is afgelopen jaar maar liefst 19% en met name de smartphone jaagt die groei aan.
Apple is met zijn Iphone de grote winnaar en Nokia weet niet van de groei te profiteren en lijkt de weg kwijt te zijn en heeft het laagste aandeel sinds 1997.
Nokia heeft de technische ontwikkelingen te laat weten te incorperen in zijn eigen bedrijfsvoering en heeft daarbij zowieso weinig innovatie laten zien.
De lessen van Apple en ook Samsung zijn simpel: keep on innovating en zorg voor een ijzersterk design, zo sterk dat het het merk "gestalt" geeft.
Nokia heeft nu een Chief uit de Windows stal gehaald, maar was Windows ook niet zo'n groot bedrijf dat te langzaam innoveert en niet zo sexy is.....

related partner content for mobile comes here

We zien Nokia zijn prijzen verlagen, daar waar Apple zijn prijzen hoog houdt en mooie winstmarges boekt.
Nokia moet technisch net zo hoogbegaafd als Apple worden en zijn eigen waanzinnige design kiezen, dat is dé overlevingskans. En dat in een hoog tempo.
Haalbaar of fictie????

Leo van Sister@merkcommissarissen.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in