Overslaan en naar de inhoud gaan

Folder scoort vooral als actiemedium

Bijna de helft van de consumenten leest hah-folders voor speciale aanbiedingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is een van de resultaten uit het jaarlijkse Thuis Binnen Bereik onderzoek van DDMA naar het bereik, de respons en de waardering van huis-aan-huis folders.
De overall waardering voor het medium blijft hoog. De huis-aan-huis-folder krijgt weer een 7,3 als rapportcijfer. Ook het bereik is groot. De folder wordt in ruim driekwart van alle huishoudens zonder nee-sticker door minimaal twee personen bekeken of gelezen.
Gemiddeld besteedt de ontvanger 47 minuter per week aan het lezen van hah-folders. In 2009 was dit nog 43 minuten. Bijna zeven op de tien mensen zou de folder missen als die niet meer wordt bezorgd.

related partner content for mobile comes here

De hah-folder is het actiemedium bij uitstek. Zo leest 48% van de consumenten de folder voor speciale aanbiedingen. In 2009 was dit nog 40%. Daarnaast leest de consument folders om zich te orienteren op het aanbod (20%) en voor ontspanning (eveneens 20%).

26% van de lezers heeft vorig jaar gerespondeerd op de folders, variërend van informatie aanvragen tot en met kooprealisatie. Een folder zet vooral aan tot winkelbezoek (92%). Een bezoek aan een website is lager (51%). Ook in vergelijking met vorig jaar is er wat dit laatste betreft sprake van een daling (58%).

De Gouden Deurmat, de prijs voor de meest gewaardeerde folder, werd tijdens de Dag van de Brievenbusreclame vorige week . Gall & Gall sleepte de foldervakprijs in de wacht.

De volledige rapportage 'Thuis binnen Bereik 2010', uitgevoerd door onderzoeksbureau Veldkamp, is te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in