Overslaan en naar de inhoud gaan

'Consument murw van supermarktoorlog'

Consumenten zijn murw gebeukt door de voortdurende prijzenslag van supermarkten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze kochten de afgelopen jaren steeds vaker een artikel in de aanbieding. Nu lijkt die trend gekeerd, schrijft het AD vandaag. Klanten laten zich tegenwoordig minder snel verleiden door Hamsterweken van Albert Heijn, Euroweken van C1000 of andere kortingsacties, stelt Marcel van Aalst van businessschool EFMI. 'Aan het begin trekt zoiets veel aandacht, maar het nieuwtje raakt ervanaf.'
Van elke euro die we in de winkels uitgaven, werd in 2008 nog 11,5 cent besteed aan een 'actie'. In 2009 was dat 14,5 cent en in 2010 16,5 cent. Een 'explosieve stijging', aldus Joop Holla van bureau GfK in het AD. 'We dachten dat dat percentage dit jaar nóg verder omhoog zou gaan, maar verrassend genoeg gebeurt dat niet.'
Consumenten veranderen ook minder snel van supermarkt. Retailexpert Gerard Rutte: 'Je kunt wel op de fiets blíjven stappen, maar álle winkels liggen vol aanbiedingen. Daardoor denken mensen: dan kan ik net zo goed in mijn eigen supermarkt blijven.' Supermarkten zoeken hun heil daarom minder in korting, en meer in thema-acties, zegt Holla.

related partner content for mobile comes here

Bron: AD.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in