Overslaan en naar de inhoud gaan

Amma’s: Mindshare, Vodafone en Paul Turken stelen show

Mindshare werd donderdagavond voor de derde keer uitgeroepen tot Mediabureau van het Jaar. Mediavakman Paul Turken kreeg de Special Amma.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Donderdagavond werden voor de tiende keer de Annual Masters of Media Awards (Amma’s) uitgereikt. Naast Mindshare waren ook OMD en Initiative genomineerd voor de belangrijkste Amma, Mediabureau van het Jaar, maar eerstgenoemde mocht de prijs in ontvangst nemen. De jury oordeelde dat Mindshare ‘Champions League in alles’ is. Uit het juryrapport: ‘De marktleider die sneller groeit dan de markt. Het mediabureau waar het communicatievak altijd een beroep op kan doen. Het enige bureau dat als bureau zo zichtbaar is.’ Eerder won Mindshare de Amma in 2005 en in 2009. Andere mediabureaus wonnen de felbegeerde award hooguit één keer.

related partner content for mobile comes here

Paul Turken werd bijzonder geëerd. Ondanks dat hij zelf niet bij de uitreiking kon zijn, ontving hij de Special Amma, die tot dusver nog maar één keer was uitgereikt. (Postuum aan Jaap van Huis in 2008.) Turken is bijna 25 jaar actief in het mediavak. De MWG zegt over hem: ‘Paul heeft een frisse manier van kijken, is kritisch, maar vooral inspirerend. Hij heeft veel kennis op het gebied van marketing en media. Paul heeft zich jarenlang ingezet voor het professionaliseren van mediastrategisch denken.’

Het viel op dat de meeste strategie-awards niet werden toegekend aan mediabureaus. Zo won MTV Networks de belangrijke Amma voor Beste Media-/Middelenstrategie voor de case ‘Volkswagen Rijbewijs’. De Amma voor Beste Single Mediastrategie ging naar Sanoma Digital (Donorweek). De Amma voor Beste Mediastunt ging naar media-exploitant Schiphol Media (Vodafone F1 op Schiphol). De Amma voor Beste Interactieve Mediastrategie (The Voice of Holland interactief), ging wél naar een mediabureau: OMD Nederland.

Hieronder staan alle Amma-nominaties en Awards 2010.

Beste Media-/Middelenstrategie
Winnaar: Volkswagen Rijbewijs/MTV Networks
Nominatie: Tuinbouw Its Alive/De Media Maatschap
Nominatie: The Voice of HollandV Vodafone/OMD Nederland N

Beste Single Mediastrategie
Winnaar: Donorweek online kickoff/Sanoma Digital
Nominatie: Dichter op je huid/M2Media & More

Beste Interactieve Mediastrategie
Winnaar: The Voice of Holland interactief/OMD Nederland
Nominatie: 80000 Fa Glamour Girls/MEC
Nominatie: Dichter op je huid/M2Media & More
Nominatie: Sonos All over your hous/Brandwebbing

Beste Mediastunt
Winnaar: Vodafone F1 op Schiphol/Schiphol Media
Nominatie: 3D projection mapping/Starcom
Nominatie: Centraal Beheer Achmea/DDB

Beste Media-innovatie
Winnaar: 3D projection mapping/Starcom
Nominatie: KPN iTV Pauzeknop/Mindshare, MediaMonks, RTL

Mediabureau van het jaar
Winnaar: Mindshare
Nominatie: Initiative
Nominatie: OMD

YIM Mediatalent van het jaar
Winnaar: Robbert Uges/MPG
Nominatie: Johannes van Manen/OMD
Nominatie: Wendy van Eis/MEC

Exploitant van het jaar
Winnaar: Discovery Networks Benelux
Nominatie: Adfactor
Nominatie: Hillenaar Outdoor Advertising
Nominatie: Radio538

Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar)
Winnaar: Martijn Regtvoort/De Persgroep
Nominatie: Jacco Hornes/Sky Radio
Nominatie: Joris van der Pol/Radio538
Nominatie: Marco Gijsen/Discovery Networks Benelux

Media-adverteerder van het jaar
Winnaar: Vodafone
Nominatie: PepsiCo

Hans du Chatinier-prijs voor professionals
Winnaar: Het Mediabrein/Sanoma Uitgevers, Neurensics
Nominatie: Inzicht Social Media/Hyves, MetrixLab
Nominatie: Media Efficiency Panel/Google Nederland, GfK

Hans du Chatinier-prijs voor studenten
Winnaar: Muziek en Reclame/Ronald Veldman, Erasmus Universiteit
Nominatie: Eye-tracking advertenties/Sophie Boerman, Universiteit van Amsterdam
Nominatie: Synergie-effecten/Jean-michel Kerkhoff, Universiteit van Amsterdam

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in