Overslaan en naar de inhoud gaan

Pr-fiasco Burson-Marsteller

Een nachtmerrie voor een pr-bureau (en smullen voor de neutrale toeschouwer): je laat je inhuren om stiekem een lastercampagne in de media…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Burson-Marsteller benaderde voor de beschadigingsactie van Google onder meer de blogger Christopher Soghoian, en beloofde hem geen geld, maar wel om te helpen om zijn stuk gepubliceerd te krijgen in een aantal topmedia zoals de Washington Post. Toen Burson-Marsteller hem niet wilde vertellen wie de opdrachtgever was, plaatste Soghoian de emails van het pr-bureau op het web. USA Today nam het verhaal over, en een pr-ramp was geboren.

related partner content for mobile comes here

Daarna begon een zoektocht naar de geheime opdrachtgever. Microsoft zou het kunnen zijn, of Apple, maar het bleek een bedrijf uit onverwachte hoek te zijn. Het dus niet zo sociale medium Facebook had Burson ingehuurd, zo ontdekte

Facebook gaf toe, waarna ook Burson-Marsteller met de billen bloot moest. Het pr-bureau stelt in een verklaring, ook te lezen op hun , dat het de opdracht van Facebook niet had mogen aannemen: ‘Now that Facebook has come forward, we can confirm that we undertook an assignment for that client (…) Whatever the rationale, this was not at all standard operating procedure and is against our policies, and the assignment on those terms should have been declined.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in