‘Publiek wil geen snacktaks’


Marktonderzoeksbureau BrainJuicer en public relations-adviesbureau Porter Novelli deden onderzoek naar de beeldvorming over voeding. Maatschappelijke organisaties en de overheid hebben volgens de onderzoekers nauwelijks invloed op Nederlanders wanneer zij iets kopen in de supermarkt. Maar een voedselbesmetting met salmonella of een gezondheidslogo zoals 'ik kies bewust' zou wel effect hebben.
Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) liet vorig jaar weten dat hij bekijkt of het zin heeft om ongezonde voeding duurder te maken. Behalve de 59 procent van de ondervraagden die in dit soort maatregelen geen heil ziet, twijfelt ruim een vijfde van de ondervraagden of ze nut hebben.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet onderzoek is uitgevoerd onder duizend Nederlanders tussen de 18 en 65 jaar die over de dagelijkse boodschappen gaan. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid