Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Publiek wil geen snacktaks’

Maatregelen zoals extra belasting op ongezonde voeding of een verhoging van de zorgpremie voor mensen met veel overgewicht zijn zinloos.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marktonderzoeksbureau BrainJuicer en public relations-adviesbureau Porter Novelli deden onderzoek naar de beeldvorming over voeding. Maatschappelijke organisaties en de overheid hebben volgens de onderzoekers nauwelijks invloed op Nederlanders wanneer zij iets kopen in de supermarkt. Maar een voedselbesmetting met salmonella of een gezondheidslogo zoals 'ik kies bewust' zou wel effect hebben.

related partner content for mobile comes here

Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) liet vorig jaar weten dat hij bekijkt of het zin heeft om ongezonde voeding duurder te maken. Behalve de 59 procent van de ondervraagden die in dit soort maatregelen geen heil ziet, twijfelt ruim een vijfde van de ondervraagden of ze nut hebben.

Het onderzoek is uitgevoerd onder duizend Nederlanders tussen de 18 en 65 jaar die over de dagelijkse boodschappen gaan. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in