Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Pitchen verworden tot verkiezing van leukste en goedkoopste jongetje van de klas’

De discussie rond pitches laait tijdens de coronacrisis weer op en dus komt ook het pleidooi voor een nieuwe pitchcode terug.
Pitchen
Pitchen

Een goede pitch neerzetten kost bureaus tijd en geld. Zaken waarvan er in tijden van crisis minder is. De situatie bij opdrachtgevers en bureaus is nijpend, al trekt de boel inmiddels weer wat aan. Hoe je het ook wendt of keert, tijdens de coronapandemie zijn klussen voor bureaus van levensbelang. Toch verdient de manier waarop er de laatste jaren gepitcht wordt, niet bepaald de schoonheidsprijs. Voor veel bedrijven lijkt het uitschrijven van een pitch steeds vaker een makkelijke en goedkope manier om te kijken wat er nog meer te halen valt. Het lijkt nog maar weinig over de inhoud te gaan maar om wie het leukste of goedkoopste is.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Maya Bouwhuis

Prima stuk en initiatief. Maar je moet de buy-in en het commitment van VIA en DDA hebben, anders wordt het niks.
Ik schreef overigens in 2019 al een stuk over pitchen:
https://www.adformatie.nl/bureaus/vodafoneziggo-de-pitch-die-geen-pitch

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in