‘Pitchen verworden tot verkiezing van leukste en goedkoopste jongetje van de klas’
De discussie rond pitches laait tijdens de coronacrisis weer op en dus komt ook het pleidooi voor een nieuwe pitchcode terug.
Een goede pitch neerzetten kost bureaus tijd en geld. Zaken waarvan er in tijden van crisis minder is. De situatie bij opdrachtgevers en bureaus is nijpend, al trekt de boel inmiddels weer wat aan. Hoe je het ook wendt of keert, tijdens de coronapandemie zijn klussen voor bureaus van levensbelang. Toch verdient de manier waarop er de laatste jaren gepitcht wordt, niet bepaald de schoonheidsprijs. Voor veel bedrijven lijkt het uitschrijven van een pitch steeds vaker een makkelijke en goedkope manier om te kijken wat er nog meer te halen valt. Het lijkt nog maar weinig over de inhoud te gaan maar om wie het leukste of goedkoopste is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidPrima stuk en initiatief. Maar je moet de buy-in en het commitment van VIA en DDA hebben, anders wordt het niks.
Ik schreef overigens in 2019 al een stuk over pitchen:
https://www.adformatie.nl/bureaus/vodafoneziggo-de-pitch-die-geen-pitch