Overslaan en naar de inhoud gaan

Pas branded content aan device aan

De eigenschappen van het apparaat (mobiel, tablet of pc) zijn bepalend voor de inhoud van digitale branded content. Dat concludeert Sanoma…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sanoma Media deed eind 2012 onderzoek naar verscheidene branded content campagnes op de eigen site Nu.nl. Er werd gekeken naar de verschillende gebruiksmomenten van de dag en de verschillende platformen van NU.nl; pc/laptop, tablet en mobiel.

related partner content for mobile comes here

Kort en bondig: mobiel
Mobiel is het device waarbij men snel de informatie tot zich wil nemen. De bezoekfrequentie is hoger, maar de leestijd is korter dan de andere twee devices. Hierdoor neemt de lezer geen tijd voor lange berichtgeving. Branded content op dit device moet dan ook kort en bondig zijn; een concrete boodschap waarbij direct zichtbaar is 'what’s in it for me'.

Interactie? Dan tablet
Tablet is het apparaat dat zeer geschikt is voor interactie. Consumenten bekijken via dit platform meer foto’s, video’s en reacties van anderen. Daarnaast wordt er via tablet veel gedeeld via sociale media. Branded content op dit device is effectiever als er gebruikt wordt gemaakt van deze eigenschappen. De content op een tablet leent zich er goed voor om te verrijken met entertainment in de vorm van video's of games, meent Sanoma.

Tips en advies op laptop of pc
Het geven van tips en adviezen wordt het meest gewaardeerd op laptop/pc, zo blijkt uit dit onderzoek. Mensen nemen de tijd voor uitgebreid advies. Niet alleen vanwege de grootte van het scherm maar ook omdat mensen in vergelijking met tablet en mobiel op de laptop of desktop het intensiefst lezen. Branded content kan hier dus in een uitgebreidere vorm worden gebracht, aldus Sanoma.

Een deel van de resultaten van het onderzoek is beschikbaar in de vorm van

Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Metrixlab in opdracht van Sanoma Media en vond plaats in november/december 2012. Er zijn 1.045 mannen en vrouwen van 20-49 jaar onderzocht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in