Pas branded content aan device aan


Sanoma Media deed eind 2012 onderzoek naar verscheidene branded content campagnes op de eigen site Nu.nl. Er werd gekeken naar de verschillende gebruiksmomenten van de dag en de verschillende platformen van NU.nl; pc/laptop, tablet en mobiel.
Kort en bondig: mobiel
Mobiel is het device waarbij men snel de informatie tot zich wil nemen. De bezoekfrequentie is hoger, maar de leestijd is korter dan de andere twee devices. Hierdoor neemt de lezer geen tijd voor lange berichtgeving. Branded content op dit device moet dan ook kort en bondig zijn; een concrete boodschap waarbij direct zichtbaar is 'what’s in it for me'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Interactie? Dan tablet
Tablet is het apparaat dat zeer geschikt is voor interactie. Consumenten bekijken via dit platform meer foto’s, video’s en reacties van anderen. Daarnaast wordt er via tablet veel gedeeld via sociale media. Branded content op dit device is effectiever als er gebruikt wordt gemaakt van deze eigenschappen. De content op een tablet leent zich er goed voor om te verrijken met entertainment in de vorm van video's of games, meent Sanoma.
Tips en advies op laptop of pc
Het geven van tips en adviezen wordt het meest gewaardeerd op laptop/pc, zo blijkt uit dit onderzoek. Mensen nemen de tijd voor uitgebreid advies. Niet alleen vanwege de grootte van het scherm maar ook omdat mensen in vergelijking met tablet en mobiel op de laptop of desktop het intensiefst lezen. Branded content kan hier dus in een uitgebreidere vorm worden gebracht, aldus Sanoma.
Een deel van de resultaten van het onderzoek is beschikbaar in de vorm van een whitepaper die via e-mail is aan te vragen.
Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Metrixlab in opdracht van Sanoma Media en vond plaats in november/december 2012. Er zijn 1.045 mannen en vrouwen van 20-49 jaar onderzocht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid