Overslaan en naar de inhoud gaan

The Bear grote winnaar Gunn Report

(FR) De commercial die BETC, Paris maakte voor Canal+ heeft in 2012 de meeste awards ooit binnengehaald in het 14-jarige bestaan van The…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tribal DDB Amsterdam scoorde hoog in de categorie Digitaal met de Philips campagne Obsessed With Sound én is in de top-5 van Meest Bekroonde Digitale Bureaus terecht gekomen. Nederland verdween wel uit de top-10 en daalde van nummer 9 naar nummer 11 op de wereldranglijst voor reclame awards.

related partner content for mobile comes here

Landenklassement en adverteerders
De top-5 van het landenklassement bestaat uit respectievelijk: VS, VK, Australië, Japan, Argentinië, Brazilië. Wat betreft de meest bekroonde adverteerders: de top-3 bleef hetzelfde, maar dan in een andere volgorde. Volkswagen staat nu op 1, gevolgd door Google, Nike, Coca-Cola en Mercedes-Benz.

The Gunn Report is een jaarlijkse awardranglijst. De winnaars van de belangrijkste awardsshows overal ter wereld worden opgeteld, waardoor een overzicht ontstaat van de meest succesvolle campagnes, adverteerders, bureaus en landen.

Hieronder de top-5 van de belangrijkste categorieën van The Gunn Report.

De meest bekroonde commercials
- Canal+ • The Bear (BETC, Paris)
- BGH Silent Air • Dads In Briefs campaign (Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi, Buenos Aires)
- Doritos Dips • Dip Desperado (AMV BBDO, London)
- Chipotle • Back To The Start (Creative Artists Agency, Los Angeles)
- John Lewis • The Long Wait (Adam&EveDDB, London)

De meest bekroonde regisseurs
- Matthijs van Heijningen (NL)
- The Glue Society (Australië, VK)
- Nico&Martin (Argentina)
- Johnny Kelly (VK)
- Tom Kuntz (VS)

De meest bekroonde print advertenties
- Samsonite Suitcases • Heaven And Hell (JWT Shanghai).
- Pictionary • Quick Draw Wins campaign (Ogilvy Malaysia, Kuala Lumpur)
- Coca-Cola • (Ogilvy & Mather, Shanghai)
- Ministry of Defence Colombia • Rivers of Light (Lowe-SSP3, Bogota)
- The Sunday Times Rich List • Rich List 2012 (CHI & Partners, London)

Detail Samsonite 'Heaven or Hell' (JWT Shanghai)

De meest bekroonde digitale campagnes
- Intel • The Museum of Me (Projector, Tokyo).
- Google Chrome • OkGo – All Is Not Lost (Hakuhodo, Tokyo)
- Philips • Obsessed With Sound (Tribal DDB, Amsterdam)
- US State Department • Slavery Footprint (Muh-Tay-Zik/Hof-fer (San Francisco)
- American Express • Small Business Gets An Official Day (CP+B, Boulder/Digitas, NY)

De meest bekroonde bureaus
- Wieden+Kennedy (Portland, New York)
- Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi
- BBH (London)
- AlmapBBDO (Sao Paulo)
- Adam&EveDDB (London)
- Dentsu (Tokyo / Fukuoka)

Meest bekroonde digitale bureaus
- Hakuhodo (Tokyo)
- AlmapBBDO (Sao Paulo)
- R/GA (New York)
- DDB / Tribal DDB (Amstelveen)
- Party Inc (Tokyo)

De meest bekroonde bureaunetwerken
- BBDO
- DDB
- Ogilvy
- Leo Burnett
- Y&R

The Bear, BETC Paris voor Canal+, regie: Matthijs van Heijningen

bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in