Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek via het mobieltje heeft voordelen

Het onderzoeken van het gedrag van consumenten in hun natuurlijke omgeving wordt een stuk eenvoudiger dankzij wireless technologie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wireless marketingonderzoek maakt gebruik van standaard mobiele telefoons om gegevens te verzamelen. Het onderzoek wordt op basis van tekst (SMS), stem of een combinatie daarvan uitgevoerd. Het unieke van wireless marketingonderzoeken is dat ze altijd, overal, directe informatie kunnen genereren over wanneer, waar, wat en waarom consumenten kopen. Zo kan diepgaande kennis van de natuurlijke gedragingen van consumenten in hun dagelijkse leven en consumptieomgevingen worden verkregen.

related partner content for mobile comes here

De voordelen van wireless onderzoeken zijn talrijk. Om er maar enkele te noemen: ze zijn contemporain (vragen kunnen desgewenst worden beantwoord op het consumptiemoment zelf); mobiel; niet-opdringerig (respondenten bepalen zelf de tijd/plaats van beantwoording of geven vooraf toestemming) en longitudinaal (dezelfde respondenten kunnen langere tijd gevolgd worden). Een bijkomend voordeel van directe gegevensverzameling is dat de data nauwkeuriger zijn dan achteraf verzamelde gegevens; herinneringen van individuen aan gevoelens en gebeurtenissen zijn vaak wat vertekend.

De mogelijkheden lijken onbeperkt. Zo zou wireless marketingonderzoek het meten van ongrijpbare factoren bij aankoopbeslissingen kunnen vereenvoudigen, zoals de invloed van situationele factoren op het aankoopmoment, affectieve factoren van kopersgedrag, of de tevredenheid op het moment van consumptie. Bron: Marketing News

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in