Onderzoek via het mobieltje heeft voordelen
Wireless marketingonderzoek maakt gebruik van standaard mobiele telefoons om gegevens te verzamelen. Het onderzoek wordt op basis van tekst (SMS), stem of een combinatie daarvan uitgevoerd. Het unieke van wireless marketingonderzoeken is dat ze altijd, overal, directe informatie kunnen genereren over wanneer, waar, wat en waarom consumenten kopen. Zo kan diepgaande kennis van de natuurlijke gedragingen van consumenten in hun dagelijkse leven en consumptieomgevingen worden verkregen.
De voordelen van wireless onderzoeken zijn talrijk. Om er maar enkele te noemen: ze zijn contemporain (vragen kunnen desgewenst worden beantwoord op het consumptiemoment zelf); mobiel; niet-opdringerig (respondenten bepalen zelf de tijd/plaats van beantwoording of geven vooraf toestemming) en longitudinaal (dezelfde respondenten kunnen langere tijd gevolgd worden). Een bijkomend voordeel van directe gegevensverzameling is dat de data nauwkeuriger zijn dan achteraf verzamelde gegevens; herinneringen van individuen aan gevoelens en gebeurtenissen zijn vaak wat vertekend.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe mogelijkheden lijken onbeperkt. Zo zou wireless marketingonderzoek het meten van ongrijpbare factoren bij aankoopbeslissingen kunnen vereenvoudigen, zoals de invloed van situationele factoren op het aankoopmoment, affectieve factoren van kopersgedrag, of de tevredenheid op het moment van consumptie. Bron: Marketing News
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid