Calvé wint Gouden Loeki


De commercial waarin een voetballertje bondscoach Dick Advocaat voor de gek houdt, won vóór Cup-A- Soup (Sjors). De derde plaats was voor Delta Lloyds Zero Tolerance. Winnaar van vorig jaar Centraal Beheer Achmea (Rio) was dit keer vierde en Peugeot (Sculpture) vijfde. Een recordaantal van 150.000 mensen bracht zijn stem op de Ster-publieksprijs uit via internet en bonnen in bladen. 56 Procent bracht zijn stem online uit.
MarketResponse ondervroeg 800 mensen over de Gouden Loekie. 93 Procent heeft wel eens van de prijs gehoord. 64 Procent weet nog ‒ eventueel met hulp ‒ dat de winnaar van vorig jaar Rio was. Interview-NSS vroeg 184 stemmers naar hun redenen om mee te doen. Het merendeel doet mee omdat hij/zij reclame leuk vindt en het belangrijk vindt dat een leuke commercial wint. Stemmers via internet denken dat ze op die manier meer invloed kunnen uitoefenen op de toekomstige kwaliteit van de commercials.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Gouden Loeki werd voor de achtste keer uitgereikt. De feestelijke uitreiking was in het Fortis Circustheater in Scheveningen. Bridget Maasland en Matthijs van Nieuwkerk overhandigden de Gouden Loeki aan Calvé (Unilever Bestfoods Nederland), Lowe Lintas en Initiative Media
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid