Overslaan en naar de inhoud gaan

Calvé wint Gouden Loeki

93 Procent van de door bureau MarketResponse ondervraagde Nederlanders heeft wel eens van de Gouden Loekie gehoord. De Ster-prijs werd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De commercial waarin een voetballertje bondscoach Dick Advocaat voor de gek houdt, won vóór Cup-A- Soup (Sjors). De derde plaats was voor Delta Lloyds Zero Tolerance. Winnaar van vorig jaar Centraal Beheer Achmea (Rio) was dit keer vierde en Peugeot (Sculpture) vijfde. Een recordaantal van 150.000 mensen bracht zijn stem op de Ster-publieksprijs uit via internet en bonnen in bladen. 56 Procent bracht zijn stem online uit.

related partner content for mobile comes here

MarketResponse ondervroeg 800 mensen over de Gouden Loekie. 93 Procent heeft wel eens van de prijs gehoord. 64 Procent weet nog ‒ eventueel met hulp ‒ dat de winnaar van vorig jaar Rio was. Interview-NSS vroeg 184 stemmers naar hun redenen om mee te doen. Het merendeel doet mee omdat hij/zij reclame leuk vindt en het belangrijk vindt dat een leuke commercial wint. Stemmers via internet denken dat ze op die manier meer invloed kunnen uitoefenen op de toekomstige kwaliteit van de commercials.

De Gouden Loeki werd voor de achtste keer uitgereikt. De feestelijke uitreiking was in het Fortis Circustheater in Scheveningen. Bridget Maasland en Matthijs van Nieuwkerk overhandigden de Gouden Loeki aan Calvé (Unilever Bestfoods Nederland), Lowe Lintas en Initiative Media

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in