Overslaan en naar de inhoud gaan

Seniorenmarketing blijft lastig

Senioren vormen een lastige doelgroep, zo is bekend. Er zijn in de afgelopen jaren al talloze onderzoeken verricht naar de senior als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Autoverhuurbedrijf Europcar kwam onlangs met een advertentie waarin de korting voor vijftigplussers werd aangeprezen door twee grijsaards in rieten stoeltjes. Zoiets slaat de plank volledig mis. Beter is de kritische vijftig-plusser bijvoorbeeld samen met kinderen af te beelden. Cosmeticamerken als Nivea en L’Oreal krijgen lof, omdat ze doorgaans modellen kiezen van ietwat onbestemde leeftijd. Een andere tip is om in advertenties veel copy te gebruiken. De oudere generatie heeft namelijk nog ontzag voor het gedrukte woord. Maar bovenal draait het om tact. Want de meeste senioren willen niet graag als senior worden bestempeld. Het zit er dan ook dik in dat de term ‘senior’ over een paar jaar verdwenen is.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Stratégies<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in