Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers willen inzicht in financiële implicaties

De financiële implicaties van hun inspanningen, dat is waarnaar veel marketingmanagers vooral benieuwd zijn. Dat blijkt uit de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eens in de twee jaar ondervraagt het Marketing Science Institute (MSI) een groot aantal marketingmanagers en wetenschappers. De ondervraagden geven aan welke onderwerpen zij voor nu en voor de komende jaren belangrijk vinden. Bij de laatste enquête bleek de wens om meer inzicht te krijgen in de financiële waarde van marketingactiviteiten het hoogst te scoren. Andere zaken die hoog op de lijst staan, zoals brand equity, het bepalen van de lifetime value van klanten, innovatie en de optimale productportfolio, zijn daar nauw aan gerelateerd. Want ook daarbij gaat het voor een groot deel om kwantificering. Opvallend is verder dat e-business, bij de vorige enquête nog een hot item, dit keer ergens onderaan is beland. Internet lijkt daarmee een meer reële plaats te hebben gekregen dan de vorige keer. Een andere interessante trend is de groeiende belangstelling bij marketeers voor anti-bewegingen. In het verleden leken ze die niet helemaal serieus te nemen. Maar nu het antiglobalisme en het anti-Amerikanisme in veel landen stevige vormen heeft aangenomen, wordt het volgens veel respondenten tijd dat bedrijfsleven en wetenschap zich daar ook serieus in gaan verdiepen. Voorlopig is er op het gebied van marketing en onderzoek dus nog meer dan genoeg werk aan de winkel.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: marketing management<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in