Marketeers willen inzicht in financiële implicaties
Eens in de twee jaar ondervraagt het Marketing Science Institute (MSI) een groot aantal marketingmanagers en wetenschappers. De ondervraagden geven aan welke onderwerpen zij voor nu en voor de komende jaren belangrijk vinden. Bij de laatste enquête bleek de wens om meer inzicht te krijgen in de financiële waarde van marketingactiviteiten het hoogst te scoren. Andere zaken die hoog op de lijst staan, zoals brand equity, het bepalen van de lifetime value van klanten, innovatie en de optimale productportfolio, zijn daar nauw aan gerelateerd. Want ook daarbij gaat het voor een groot deel om kwantificering. Opvallend is verder dat e-business, bij de vorige enquête nog een hot item, dit keer ergens onderaan is beland. Internet lijkt daarmee een meer reële plaats te hebben gekregen dan de vorige keer. Een andere interessante trend is de groeiende belangstelling bij marketeers voor anti-bewegingen. In het verleden leken ze die niet helemaal serieus te nemen. Maar nu het antiglobalisme en het anti-Amerikanisme in veel landen stevige vormen heeft aangenomen, wordt het volgens veel respondenten tijd dat bedrijfsleven en wetenschap zich daar ook serieus in gaan verdiepen. Voorlopig is er op het gebied van marketing en onderzoek dus nog meer dan genoeg werk aan de winkel.
<#FONT SIZE=1>Bron: marketing management<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid