Overslaan en naar de inhoud gaan

Winnen met klantwaarde

Bedrijven die vooruit willen kijken, moeten zich vooral eens afvragen of hun klantbenadering niet aan herziening toe is. Het Customer Value…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toegegeven, het is natuurlijk even wennen. Want in plaats van het simpelweg zo goed mogelijk bedienen van alle klanten, wat de meeste bedrijven doen, draait het bij de CVO-benadering met name om het leveren van superieure producten en diensten aan een selecte groep klanten. Je doet deze klanten een kwalitatief hoogwaardig aanbod waarmee je bijdraagt aan hun proces van waarde-creatie, en creëert daardoor tegelijkertijd een ruime winst voor jezelf. Mooier kan het niet.
Een adequaat Customer Value Offer voldoet aan de volgende voorwaarden:

related partner content for mobile comes here

- het definieert de betreffende klant, het aanbod en de voordelen die het aanbod voor de klant biedt;

- het maakt duidelijk waarom de klant deze voordelen waardeert;

- het onderscheidt dit aanbod van andere offertes;

- het maakt duidelijk waar de winst zit voor klant én ;

- het geeft aan hoe de aanbieding wordt geleverd en onderhouden;

- de communicatie naar de klant wordt duidelijk omschreven.

Deze strategie is met name relevant voor b-to-b-ondernemingen die zichzelf beschouwen als waarde-leveranciers, en haakt aan bij de trend van supply-chain-integratie in koper-verkoper-relaties. Ondersteund door nieuwe technologische mogelijkheden zijn er flinke voordelen te behalen: meer efficiency, kortere productontwikkelingscycli, lagere kosten en meer informatieuitwisseling. En dus meer waarde. Dit alles vraagt overigens wel de inzet van alle bedrijfsonderdelen, van Human Resources en Sales tot Financiën en Juridische Zaken. En, maar dat spreekt vanzelf, het vereist grondige kennis over de klant en zijn drijfveren.

< SIZE=1>Bron: AdMap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in