Overslaan en naar de inhoud gaan

Liberty verkoopt voor 1,75 miljard aan AOL-belang

Liberty Media zegt van plan te zijn ter waarde van 1,75 miljard dollar waardepapieren AOL Time Warner te verkopen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het kabelbedrijf heeft geen acute behoefte aan liquide middelen, want het geld verdwijnt in de overnamekas. Liberty Media, het moederbedrijf van UPC, gaat zijn recht gebruiken ter waarde van 1,5 miljard dollar obligaties om te wisselen in aandelen AOL Time Warner.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast heeft het een optie op een extra 250 miljoen dollar. De verkooptransactie kan Liberty 1,75 miljard dollar opleveren en zijn belang in AOL/TW, nu 1,96 miljard dollar, aanmerkelijk verminderen. Het geld vloeit terug in de overnamekas.

Volgens Liberty-woordvoerder Mike Erickson wordt het geld aangewend voor overnames. Het bedrijf noemt geen namen, maar volgens CNN heeft het kabelbedrijf zijn oog laten vallen op televisieverkoopkanaal QVC, satellietzender DirectTV en de Amerikaanse vermaaksonderdelen van Vivendi Universal (Planet Multimedia).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in