Consumentenbond wil landelijk klaagloket
De bond bepleitte dit gisteren tijdens zijn jubileumcongres in Den Haag. Het landelijk klachtenloket moet sneller uitspraak gaan doen: binnen drie maanden. Nu is de gemiddelde wachttijd bij geschillenbeslechting 6,8 maanden. De instantie mag maximaal 50 euro aan klachtgeld vragen. De bond komt met het voorstel omdat uit eigen onderzoek blijkt dat veel consumenten ontevreden zijn over geleverde producten of diensten.
Van bijna achthonderd ondervraagde Nederlanders had 72 procent de afgelopen vijf jaar een probleem over een product of dienst. Hiervan nam 26 procent niet de moeite bezwaar te maken bij de leverancier. Van de mensen die wel in actie kwamen, zei 78 procent niet tevreden te zijn gesteld.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBezwaar maken bij een geschillencommissie is in praktijk te lastig voor veel mensen, vindt de Consumentenbond. Te veel bedrijven doen niet mee aan zulke commissies, terwijl de regelingen vaak onbekend zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid