Overslaan en naar de inhoud gaan

Not To Scale animeert simkaart-robot voor Saatchi & Saatchi Londen

De Amsterdamse producent werkte voor de nieuwe EE-campagne samen met het vermaarde duo Pierre+Bertrand.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Britse reclamebureau benaderde om een geanimeerd personage te ontwerpen en de kwaliteiten van de simkaart te transformeren tot een karakteristieke robot. Daarbij moest het aandoenlijke personage de potentie hebben om geliefd te zijn onder een zo groot mogelijk publiek.

related partner content for mobile comes here

Emotie zonder gezichtsuitdrukkingen

‘Het karakter van onze robot bezit alle kenmerken van de simkaart: power, snelheid, opslagkwaliteit en een goede swipe’, aldus regieduo Pierre+Bertrand. ‘Het animeren van een robot in actie is best gebruikelijk, maar het naar voren brengen van een sterk en komisch personage, blijft een grote uitdaging. Dat komt vooral door het gemis van ogen, een mond en wenkbrauwen. Al met al denk ik dat het ons goed is gelukt.’

De campagne is sinds deze week online te bekijken:

Credits
Agency: Saatchi & Saatchi London
Creative Director: Suzanne Hails
Creatives: Barney Spiro & Harriet Ronn
Agency Producer: Rebecca Williams
Production Company: Not To Scale 
Directors: Pierre & Bertrand
Exec Producer: Dan O’Rourke
Producer: Edward Tull / Maud Beckers
Animation: Pierre & Bertrand, Damien Ferrie, Emanuela de Feo
Compositing: Dustin Kershaw, Alex Doss
Sound Design and Mix: Phil Bolland / Factory

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in