Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch komt definitief in Japanse handen

AB InBev accepteert bod Asahi op Grolsch.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bierconcern AB InBev gaat akkoord met het bod van het Japanse Asahi op Grolsch en enkele andere Europese biermerken. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend.

related partner content for mobile comes here

De Japanse brouwer Asahi Group liet in februari weten dat het de bierbedrijven Grolsch, Peroni en Meantime wil overnemen. Die bedrijven zijn nu eigendom van SABMiller, dat op zijn beurt wordt overgenomen door AB InBev. In het kader van die reuzenfusie moeten diverse merken worden afgestoten, waaronder Grolsch.

Asahi biedt in totaal 2,6 miljard euro voor de biermerken. De overname blijft afhankelijk van de succesvolle afronding van de fusie tussen AB InBev en SABMiller. Die wordt in de tweede helft van dit jaar verwacht.

AB InBev gaf aan dat alle betrokken medewerkers van de bierbedrijven zijn geïnformeerd en dat hun vertegenwoordigers om advies is gevraagd. De overname, die nog moet worden goedgekeurd door de Europese Commissie, zou voor Asahi de grootste ooit zijn.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in