
In het ‘The Ads That Make The News’-onderzoek dat het Britse bureau Propeller Communications uitvoerde samen met Media Report Editorial eindigde de door Wieden & Kennedy Amsterdam gemaakte commercial met onder meer Eric Cantona, Edgar Davids en Ruud van Nistelrooij op de eerste plaats, zo meldt Campaign.
Tweede werd Pepsi’s Summo-commercial waarin behalve wederom Edgar Davids ook David Beckham figureert. Een derde plek was er voor een campagne rond de rebranding van de Engelse Lotto.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeOpvallend is de zesde plek voor Nike’s belangrijkste concurrent, Adidas. De door het Amsterdamse bureau 180 ontwikkelde ‘Footballitis’-campagne met onder meer David Beckham, Raul en Zidane bleef de ‘Life is short’-campagne van Xbox net voor.
De toptien in chronologische volgorde: 1. Nike, 2. Pepsi, 3. Lotto, 4. Renault, 5. Sainsbury’s, 6. Adidas, 7. X-box, 8. Barclay’s, 9. Walker’s en British Tourism (ex-aequo).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee