Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike ‘meest populaire wk-campagne’

Nike’s Secret Tournament WK-campagne is de populairste campagne van de afgelopen drie maanden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het ‘The Ads That Make The News’-onderzoek dat het Britse bureau Propeller Communications uitvoerde samen met Media Report Editorial eindigde de door Wieden & Kennedy Amsterdam gemaakte commercial met onder meer Eric Cantona, Edgar Davids en Ruud van Nistelrooij op de eerste plaats, zo meldt Campaign.

related partner content for mobile comes here

Tweede werd Pepsi’s Summo-commercial waarin behalve wederom Edgar Davids ook David Beckham figureert. Een derde plek was er voor een campagne rond de rebranding van de Engelse Lotto.

Opvallend is de zesde plek voor Nike’s belangrijkste concurrent, Adidas. De door het Amsterdamse bureau 180 ontwikkelde ‘Footballitis’-campagne met onder meer David Beckham, Raul en Zidane bleef de ‘Life is short’-campagne van Xbox net voor.

De toptien in chronologische volgorde: 1. Nike, 2. Pepsi, 3. Lotto, 4. Renault, 5. Sainsbury’s, 6. Adidas, 7. X-box, 8. Barclay’s, 9. Walker’s en British Tourism (ex-aequo).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in