Nike ‘meest populaire wk-campagne’
In het ‘The Ads That Make The News’-onderzoek dat het Britse bureau Propeller Communications uitvoerde samen met Media Report Editorial eindigde de door Wieden & Kennedy Amsterdam gemaakte commercial met onder meer Eric Cantona, Edgar Davids en Ruud van Nistelrooij op de eerste plaats, zo meldt Campaign.
Tweede werd Pepsi’s Summo-commercial waarin behalve wederom Edgar Davids ook David Beckham figureert. Een derde plek was er voor een campagne rond de rebranding van de Engelse Lotto.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOpvallend is de zesde plek voor Nike’s belangrijkste concurrent, Adidas. De door het Amsterdamse bureau 180 ontwikkelde ‘Footballitis’-campagne met onder meer David Beckham, Raul en Zidane bleef de ‘Life is short’-campagne van Xbox net voor.
De toptien in chronologische volgorde: 1. Nike, 2. Pepsi, 3. Lotto, 4. Renault, 5. Sainsbury’s, 6. Adidas, 7. X-box, 8. Barclay’s, 9. Walker’s en British Tourism (ex-aequo).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid