Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne over geweld op straat

Een nieuwe landelijke campagne waarin het publiek wordt duidelijk gemaakt hoe men veilig en verantwoord kan reageren als men getuige is van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het publiek wordt onder meer gewezen op de noodzaak om 1-1-2 te bellen, kenmerken van de dader te onthouden en het slachtoffer niet alleen te laten. De campagne 'Weet wat je te doen staat als het om geweld gaat', is een gezamenlijk initiatief van de Stichting Meld Geweld uit Rotterdam en de ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie. De Postbus 51 campagne bevat commercials voor tv, radio en bioscoop, advertenties, posters, een informatiefolder, een internetsite (), freecards en een lesbrief voor scholen. Uit een eerder gehouden onderzoek van het ministerie van Justitie blijkt dat er jaarlijks circa 25.000 geweldsincidenten plaatsvinden in de openbare ruimte waarbij dader en slachtoffer onbekenden van elkaar zijn. De meeste incidenten komen voor in woonwijken, in het verkeer en in uitgaansgebieden. Bij de meeste incidenten gaat het om jongeren.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in