Campagne over geweld op straat


Het publiek wordt onder meer gewezen op de noodzaak om 1-1-2 te bellen, kenmerken van de dader te onthouden en het slachtoffer niet alleen te laten. De campagne 'Weet wat je te doen staat als het om geweld gaat', is een gezamenlijk initiatief van de Stichting Meld Geweld uit Rotterdam en de ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie. De Postbus 51 campagne bevat commercials voor tv, radio en bioscoop, advertenties, posters, een informatiefolder, een internetsite (www.postbus51.nl), freecards en een lesbrief voor scholen. Uit een eerder gehouden onderzoek van het ministerie van Justitie blijkt dat er jaarlijks circa 25.000 geweldsincidenten plaatsvinden in de openbare ruimte waarbij dader en slachtoffer onbekenden van elkaar zijn. De meeste incidenten komen voor in woonwijken, in het verkeer en in uitgaansgebieden. Bij de meeste incidenten gaat het om jongeren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid