Nieuwe prijzenslag supermarkten op komst
Joop Holla van onderzoeksbureau GfK zegt in de Volkskrant dat de kans op een prijzenslag 70 pct is. Volgens analist Jan Meijer van Theodoor Gilissen Bankiers zou Albert Heijn een prijzenslag voorbereiden. 'Directe aanleiding is de overname van Super de Boer door Jumbo en de recessie, waardoor mensen weer op de kleintjes letten', zegt Holla.
Meijer zei vrijdag tegen de NOS dat ze ‘zitten te shaken in Zaandam door de overname van Super de Boer door Jumbo. De extra omzet die Jumbo wil behalen de komende jaren, moet érgens vandaan komen. Grote kans dat die van Albert Heijn komt.’ Hij baseert zich op een recente analyse over de supermarktbranche van Theodoor Gilissen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe aandelenanalist verwacht dat Albert Heijn de aanval opent, om duidelijk te maken wie ook al weer de baas is in supermarktland. Dat zou maar op een manier kunnen: door de prijzen te verlagen.
Holla verwacht dat Albert Heijn al in december begint. ‘Vorig jaar is C1000 tussen Kerst en Oud- en Nieuw begonnen. Dat was een succes. Het is belangrijk om als eerste te beginnen. Dan hou je de regie in handen. Bovendien krijg je dan de meeste aandacht.’
Een woordvoerder van Albert Heijn ontkent dat het bedrijf binnen afzienbare tijd een nieuwe prijzenslag ontketent. ‘We vertellen nooit welke commerciële acties er in aantocht zijn.'
Bron: Volkskrant/NOS.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid