Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe prijzenslag supermarkten op komst

De kans op een nieuwe supermarktoorlog is groot, stellen supermarktdeskundigen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Joop Holla van onderzoeksbureau GfK zegt in de Volkskrant dat de kans op een prijzenslag 70 pct is. Volgens analist Jan Meijer van Theodoor Gilissen Bankiers zou Albert Heijn een prijzenslag voorbereiden. 'Directe aanleiding is de overname van Super de Boer door Jumbo en de recessie, waardoor mensen weer op de kleintjes letten', zegt Holla.

related partner content for mobile comes here

Meijer zei vrijdag tegen de NOS dat ze ‘zitten te shaken in Zaandam door de overname van Super de Boer door Jumbo. De extra omzet die Jumbo wil behalen de komende jaren, moet érgens vandaan komen. Grote kans dat die van Albert Heijn komt.’ Hij baseert zich op een recente analyse over de supermarktbranche van Theodoor Gilissen.

De aandelenanalist verwacht dat Albert Heijn de aanval opent, om duidelijk te maken wie ook al weer de baas is in supermarktland. Dat zou maar op een manier kunnen: door de prijzen te verlagen.

Holla verwacht dat Albert Heijn al in december begint. ‘Vorig jaar is C1000 tussen Kerst en Oud- en Nieuw begonnen. Dat was een succes. Het is belangrijk om als eerste te beginnen. Dan hou je de regie in handen. Bovendien krijg je dan de meeste aandacht.’

Een woordvoerder van Albert Heijn ontkent dat het bedrijf binnen afzienbare tijd een nieuwe prijzenslag ontketent. ‘We vertellen nooit welke commerciële acties er in aantocht zijn.'

Bron: Volkskrant/NOS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in