Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe generatie gelooft in brede marcom-bureaus

De nieuwe generatie marcoms gelooft dat bureaus over tien jaar full-service zijn en werkzaam in zowel de reclame, direct marketing, …
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een Europees onderzoek 'Next Generation van marcoms' onder meer dan 2000 marcom-studenten in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en België.

related partner content for mobile comes here

Bijn allen (90%) denken dat de bureaus over tien jaar full-service zijn en werken in zowel de reclame, direct marketing, sociale en digitale media als pr. Meer dan 80% denkt dat bureaus die zich alleen richten op ‘social’ en ‘digitaal’ binnen tien jaar verdwijnen.

70% gelooft dat het marcom-landschap wordt 'gedomineerd' door content marketing en 'pr thinking'. 77% vindt dat Facebook is het belangrijkste voor de communicatie van een merk is met deze generatie
Die bestempelt zichzelf overigens niet als 'digital natives'. In plaats daarvan zien ze de generatie tien jaar jonger als de ware meesters van digitale media.

Red Bull Stratos is de meest bewonderde (44% ) creatieve branding-campagne van 2012, terwijl Ogilvy pr (31%) het meest bewonderde pr-bureau was, gevolgd door Edelman (15%) en H+K (13%).
De Publicis Groupe (54%) het meest bewonderde is als internationaal marcoms-netwerk (Omnicom 11%, WPP 10%, IPG 2%)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in