Overslaan en naar de inhoud gaan

Niels Baas, ceo NLZIET: ‘Tv-zenders moeten over eigen schaduw durven stappen’

Mega-overname Fox door Disney onderstreept noodzaak samenwerking Nederlandse tv-partijen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het zat er al een tijdje aan te komen, maar vorige week was het zover. Voor het enorme bedrag van 44 miljard euro kocht Disney een groot deel van media- en filmbedrijf 21st Century Fox. Het is een van de grootste mediaovernames van de laatste tien jaar met mogelijk ingrijpende gevolgen voor tv-kijkers en liefhebbers van series en films.

Waar veel Disneyfilms en –series nu zijn te zien bij de tv-omroepen en bijvoorbeeld Netflix, gaat dat straks zo goed als zeker veranderen. De entertainmentreus werkt aan een eigen streamingdienst die  in 2019 klaar moet zijn. Hoe deze eruit gaat zien is nog niet bekend, maar Disney kan de films en series van 21st Century Fox goed gebruiken.

Disney heeft al een enorme catalogus aan films en series, het bedrijf is goed voor een aandeel van 15% in de filmindustrie. De overname van 21st Century Fox zorgt in één klap voor een verdubbeling. Niet alleen krijgt Disney nu de rechten van grote kaskrakers en tv-series, het verwerft tevens een meerderheidsbelang in de videodienst Hulu.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in