Overslaan en naar de inhoud gaan

De grootse ergernis in het communicatievak zijn je collega's

De grooste ergenis van professionals in de communicatie, PR, marketing en journalistiek is het gedrag van hun collega's. Dat blijkt…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De grooste ergenis van professionals in de communicatie, PR, marketing en journalistiek is het gedrag van hun collega's. Dat blijkt althans uit een onderzoek van Intelligence Group en SchaalX onder ruim 3.500 professionals in de vier vakgebieden naar hun grootse ergernissen.  

related partner content for mobile comes here

De top-3  bestaat louter uit het tekortschieten van de mensen met wie ze werken. Op een eerste plek staat slechte communicatie vanuit het management, gevolgd door collega’s die zich niet aan afspraken houden. Collega's die hun verantwoordelijkheid niet nemen, is  ergernis nummer-3. 

Verder blijkt dat mensen in communicatie, journalistiek en marketing  zich meer ergeren aan telefoongesprekken van collega’s in dezelfde ruimte dan de gemiddelde Nederlandse werknemer.  

Een anderen bovengemiddelde ergernis is geluidsoverlast van collega’s, zoals hard tikken op het toetsenbord of meezingen met muziek.

illustratie: gmast3r / 123RF Stockfoto

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in